  • Data: 2005-09-16 14:28:36
    Temat: zus
    Od: "pb" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcę podjąć współpracę na umowę-zlecenie z prywatną szkołą języka
    angielskiego. Niestety, władze szkoły wymagają ode mnie zgłoszenia prowadzenia
    działalności gospodarczej. (Jestem jednak zameldowana w innym miejscu niż
    mieszkam i gdzie chciałabym podjąć współpracę) Mogłabym też podpisać umowę
    zlecenia, gdybym była gdzieś zatrudniona na umowę o pracę. Ogólnie rzecz
    biorąc, wszystko rozbija się o to, że zleceniodawcy nie chcą płacić ZUSu. Na
    razie działalności gospodarczej nie prowadzę i z uwagi na zmianę dowodu, stanu
    cywilnego, dokumentów, miejsca zamieszkania, będzie to utrudnione.

    W rozmowie z księgową szkoły językowej dowiedziałam się, że podobno istnieje
    jakiś przepis, który mówi, że jeśli żona nie jest nigdzie zatrudniona, a mąż
    pracuje, to jej ubezpieczenie jest finansowane ze składek męża. Słyszeli może
    Państwo o przepisie, na który powołuje się wspomniana księgowa? Czy to
    oznacza, że mogę pracować w oparciu o umowę-zlecenie bez konieczności płacenia
    ZUSu ani przeze mnie samą jak i przez szkołę?

    pozdrowienia

    nb