  • Data: 2004-08-29 11:51:12
    Temat: zgloszenie DG w zusie...
    Od: aml <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    4 dni temu zaczęła "działać" moja firma. W zwiazku z powyższym musze
    zgłosić ją w ZUSie. I tu mam problem - mieszkam, pracuje spory kawalek od
    miejsca gdzie jestem zameldowany i gdzie zarejestrowana jest firma. W
    zwiazku z czym nie bede mogl pojawic sie w ZUSie osobiscie w wymaganym
    terminie.
    Na stronie urzedu przeczytalem:

    "Zgłoszenia płatnika składek na formularzu ZUS ZFA lub ZUS ZPA należy
    dokonać w podanych terminach we właściwej według adresu siedziby
    terenowej jednostce organizacyjnej ZUS w formie dokumentu pisemnego
    według ustalonego wzoru albo w formie wydruku z aktualnego programu
    informatycznego udostępnionego przez Zakład. Wymienione dokumenty nie
    mogą być przekazywane do ZUS w innych formach, np. poprzez teletransmisję
    danych.
    Do przekazywanego zgłoszenia płatnik składek jest zobowiązany dołączyć
    kopię decyzji urzędu skarbowego o nadaniu numeru NIP i zaświadczenia
    urzędu statystycznego o nadaniu aktualnego numeru REGON."

    I tu kolejne problemy -
    1. NIP - z tego co wiem, NIP firmy ma byc moim NIPem prywatnym, i zglosic
    go musze w US ciągu 2 tygodni od rozpoczęcia działalnosci, na co juz
    powinienem miec czas.
    2. Nie moge wyslac tego formularza elektronicznie, czy moge wyslac go
    pocztą? (list polecony).
    Czy rejestracja mojej firmy w ZUS`ie moze zostac przeprowadzona nie
    przeze mnie - czyli np. wysle wszystkie dokumenty znajomemu, lacznie z
    upowaznieniem do tego typu rejestracji, moim dowodem osobistym, on
    pojdzie do zus i wszystko zalatwi?

    --
    Adam Michal Lubkowski
    a...@l...pl