  • 1. Data: 2004-08-29 11:51:12
    Temat: zgloszenie DG w zusie...
    Od: aml <a...@l...pl>

    Witam!
    4 dni temu zaczęła "działać" moja firma. W zwiazku z powyższym musze
    zgłosić ją w ZUSie. I tu mam problem - mieszkam, pracuje spory kawalek od
    miejsca gdzie jestem zameldowany i gdzie zarejestrowana jest firma. W
    zwiazku z czym nie bede mogl pojawic sie w ZUSie osobiscie w wymaganym
    terminie.
    Na stronie urzedu przeczytalem:

    "Zgłoszenia płatnika składek na formularzu ZUS ZFA lub ZUS ZPA należy
    dokonać w podanych terminach we właściwej według adresu siedziby
    terenowej jednostce organizacyjnej ZUS w formie dokumentu pisemnego
    według ustalonego wzoru albo w formie wydruku z aktualnego programu
    informatycznego udostępnionego przez Zakład. Wymienione dokumenty nie
    mogą być przekazywane do ZUS w innych formach, np. poprzez teletransmisję
    danych.
    Do przekazywanego zgłoszenia płatnik składek jest zobowiązany dołączyć
    kopię decyzji urzędu skarbowego o nadaniu numeru NIP i zaświadczenia
    urzędu statystycznego o nadaniu aktualnego numeru REGON."

    I tu kolejne problemy -
    1. NIP - z tego co wiem, NIP firmy ma byc moim NIPem prywatnym, i zglosic
    go musze w US ciągu 2 tygodni od rozpoczęcia działalnosci, na co juz
    powinienem miec czas.
    2. Nie moge wyslac tego formularza elektronicznie, czy moge wyslac go
    pocztą? (list polecony).
    Czy rejestracja mojej firmy w ZUS`ie moze zostac przeprowadzona nie
    przeze mnie - czyli np. wysle wszystkie dokumenty znajomemu, lacznie z
    upowaznieniem do tego typu rejestracji, moim dowodem osobistym, on
    pojdzie do zus i wszystko zalatwi?

    --
    Adam Michal Lubkowski
    a...@l...pl

  • 2. Data: 2004-08-30 06:15:01
    Temat: Re: zgloszenie DG w zusie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2004, aml wrote:

    >+ Witam!
    >+ 4 dni temu zaczęła "działać" moja firma. W zwiazku z powyższym musze
    >+ zgłosić ją w ZUSie.

    Tak wKF: chciałeś być VATowcem ? Hint: wybór VAT należy zgłosić
    *przed* "dokonaniem czynności wymienionych w ustawie" :)

    [...]
> [...]
    >+ go musze w US ciągu 2 tygodni od rozpoczęcia działalnosci, na co juz

    Nic nie piszesz czy masz już NIP. A w tym co piszesz jakoś problemu
    nie widać (to jest stwierdzenie faktu a nie opis problemu !)
    BTW: na zgłoszenie prowadzenia DG (nie mylić z uzyskaniem NIPu)
    jest 7 dni.

> [...]
    >+ przeze mnie - czyli np. wysle wszystkie dokumenty znajomemu, lacznie z
    >+ upowaznieniem do tego typu rejestracji, moim dowodem osobistym, on

    Oczywiście może być pełnomocnik. IMHO jest to lepsze rozwiązanie niż
    "poleconym" - jak masz kopię złożonego dokumentu z ładną pieczątką
    (datownikiem) ZUS to masz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-30 13:34:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik aml a...@l...pl ...

    > I tu kolejne problemy -
    > 1. NIP - z tego co wiem, NIP firmy ma byc moim NIPem prywatnym, i
    > zglosic go musze w US ciągu 2 tygodni od rozpoczęcia działalnosci, na
    > co juz powinienem miec czas.

    NIP bedzie ten sam, kiedys juz dostałes decyzje o jego nadaniu - o te
    decyzje chodzi ZUSowi. Czy w US masz 2 tygodnie na zgloszenie - tego nie
    wiem. Rozumiem ze nie bedziesz VATmanem???

    > 2. Nie moge wyslac tego formularza elektronicznie, czy moge wyslac go
    > pocztą? (list polecony).

    Pewnie tak, ale:
    nie chcesz miec potwierdzonej kopii ze zlozyłeś?
    nie wiem jak wyglada sprawa kopii decyzji NIP - zadzwoń do ZUS i zapytaj
    czy zwykla kpia wystarczy.

> [...]
    > przeze mnie - czyli np. wysle wszystkie dokumenty znajomemu, lacznie z
    > upowaznieniem do tego typu rejestracji, moim dowodem osobistym, on

    TAK, myślę nawet ze nie bedzie konieczne przesyłanie twojego dowodu
    osobistego. Upoważnienie powinno wystarczyc. Dowiedz sie tylko w ZUS czy
    nie wymagaja takiego pełnomocnictwa ze znaczkami skarbowymi.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")