  • 1. Data: 2003-05-06 19:46:29
    Temat: zawieszenie DG
    Od: "robkor" <r...@k...net.pl>

    Witam!
    Wpadlem na taki pomysł- wykonuje DG (prowadze KPiR bez VAT) przez 5 dni w
    tygodniu - chcialbym ją zawieszac na kazdą sobotę z niedzielą w miesiącu .
    Czy mi się wydaje czy wtedy płaciłbym do ZUS 8/30 składek mniej ?
    Przesylanie dokumentow Płatnikiem elektronicznie nie stanowi problemu.

    Pozdrawiam

    robkor

  • 2. Data: 2003-05-07 05:25:07
    Temat: Re: zawieszenie DG
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "robkor" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    .
    > Czy mi się wydaje czy wtedy płaciłbym do ZUS 8/30 składek mniej ?
    Przy okazji cytat z biuletynu Inforu:
    WAŻNE! Należy pamiętać, że od 1 kwietnia 2003 r. składka na ubezpieczenie
    zdrowotne jest miesięczna i niepodzielna. Oznacza to, że w przypadku
    wszystkich ubezpieczonych składka nie podlega zmniejszeniu proporcjonalnie
    do liczby dni podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu w danym miesiącu.
    WSm

  • 3. Data: 2003-05-07 09:03:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Czy mi się wydaje czy wtedy płaciłbym do ZUS 8/30 składek mniej ?
    > Przesylanie dokumentow Płatnikiem elektronicznie nie stanowi

    A nie jest czasem tak, że ZFA i ZWPA tylko papierowe są?

  • 4. Data: 2003-05-07 10:27:52
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkich ubezpieczonych składka nie podlega zmniejszeniu proporcjonalnie
    > do liczby dni podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu w danym miesiącu.

    No wlasnie wszyscy to pisza i mowia, a nikt nie podaje dokladnej podstawy
    prawnej tej niepodzielnosci od 1 kwietnia. Powoluja sie tylko ogolnikowo na
    ustawe, lub co gorzej na jakies enigmatyczne wyjasnienia ZUS. W jaki sposob
    ZUS moze zadac skladki zdrowotnej za okres, w ktorym de facto dzialalnosc
    nie jest prowadzona i nie ma podlegania obowiazkowym ubezpieczeniom
    spolecznym??? Pytam bo zastanawiam sie czy wysylac korekte DRA kwietniowego
    przed 12 maja czy nie, bo wyslalem z obliczona skladka zdrowotna
    proporcjonalnie, tak jak dotychczas. Jesli nie ma zadnych watpliwosci, ze
    skladka jest niepodzielna wysle, jednak jesli jest to niejasne nie zamierzam
    wysylac.

    marekz

  • 5. Data: 2003-05-07 12:10:34
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > ustawe, lub co gorzej na jakies enigmatyczne wyjasnienia ZUS.
    Ręce opadają! Jak taki człowiek prowadzi DG!?
    Rozdz. 3 Art.21.2 ustawy o tym mówi!
    WSm

  • 6. Data: 2003-05-07 12:45:26
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Ręce opadają! Jak taki człowiek prowadzi DG!?

    No wlasnie, ciekawe, prawda .... ? :) Jak to mozliwe !!! Jak w ogole taki
    czlowiek jest w stanie samodzielnie funkcjonowac !!! :)))))

    > Rozdz. 3 Art.21.2 ustawy o tym mówi!

    Jednakze Art. 11 pkt. 3.1 mowi, ze podstawa jest kwota deklarowanego
    dochodu... itd, zas Art. 21.1 mowi o stopie procentowej skladki od podstawy.
    Czy jest gdzies napisane, ze podstawa do ubezpieczenia zdrowotnego jest
    niepodzielna ?? Bo do spolecznych jest podzielna. Staram sie po prostu
    znalezc punkt zaczepienia.

    marekz

  • 7. Data: 2003-05-07 14:02:45
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czy mi się wydaje czy wtedy płaciłbym do ZUS 8/30 składek mniej ?
    > Przesylanie dokumentow Płatnikiem elektronicznie nie stanowi problemu.

    Problemem w tym pomyśle jest konieczność składania drukowanych deklaracji
    ZUS ZFA wraz z kopią decyzji nadania NIP i REGON. Niestety bez biegania w
    każdy poniedziałek z papierkami do ZUS się nie obejdzie.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 8. Data: 2003-05-07 14:24:35
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Problemem w tym pomyśle jest konieczność składania drukowanych deklaracji
    > ZUS ZFA wraz z kopią decyzji nadania NIP i REGON. Niestety bez biegania w
    > każdy poniedziałek z papierkami do ZUS się nie obejdzie.

    W najgorszym razie co drugi poniedzialek chyba, bo termin jest 7-dniowy. Ale
    ja na prezyklad wysylam elektronicznie, tylko za pierwszym razem skladalem
    te kserokopie. Po co komu wielokrotne kserokopie tych samych dokumentow. Ja
    tak robie, znajomi tak robia, i dziala. Przy doprowadzeniu do sytuacji, ze
    dzialalnosc prowadzi sie na przyklad przez 5 dni w miesiacu, miesieczny
    dodatkowy zysk to prawie 500 zł. Od kwietnia byc moze nieco mniej, przez to
    zdrowotne. Gra warta sprobowania chyba. Choc nie wiem czy ma sens wycinanie
    tylko samych weekendow.

    marekz