    From: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie DG
    Date: Wed, 7 May 2003 12:27:52 +0200

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:TM0ua.80034$e8.831777@news.chello.at...

    > Przy okazji cytat z biuletynu Inforu:
    > WAŻNE! Należy pamiętać, że od 1 kwietnia 2003 r. składka na ubezpieczenie
    > zdrowotne jest miesięczna i niepodzielna. Oznacza to, że w przypadku
    > wszystkich ubezpieczonych składka nie podlega zmniejszeniu proporcjonalnie
    > do liczby dni podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu w danym miesiącu.
    > WSm

    No wlasnie wszyscy to pisza i mowia, a nikt nie podaje dokladnej podstawy
    prawnej tej niepodzielnosci od 1 kwietnia. Powoluja sie tylko ogolnikowo na
    ustawe, lub co gorzej na jakies enigmatyczne wyjasnienia ZUS. W jaki sposob
    ZUS moze zadac skladki zdrowotnej za okres, w ktorym de facto dzialalnosc
    nie jest prowadzona i nie ma podlegania obowiazkowym ubezpieczeniom
    spolecznym??? Pytam bo zastanawiam sie czy wysylac korekte DRA kwietniowego
    przed 12 maja czy nie, bo wyslalem z obliczona skladka zdrowotna
    proporcjonalnie, tak jak dotychczas. Jesli nie ma zadnych watpliwosci, ze
    skladka jest niepodzielna wysle, jednak jesli jest to niejasne nie zamierzam
    wysylac.

    marekz