  • Data: 2006-10-08 12:32:44
    Temat: zakup do 1500 do jednorazowego przychodu
    Od: jaceklo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    DGOF, KPiR+VAT, liniowy PIT.
    Sytuacja jest taka: mam do zrobienia dla klienta opracowanie. Zeby je
    zrobić, muszę kupić jakiś aparat foto cyfrowy z odpowiednimi
    parametrami. namierzony model kosztuje mniej niz 1500PLN (nawet brutto).
    Aparat jest potrzebny wyłącznie do wykonania tego opracowania i potem
    nie będzie w działalności wykorzystywany. Przychód ze sprzedaży
    opracowania znacznie przewyższa koszt zakupu aparatu, jeśli to ma jakieś
    znaczenie w tym przypadku.
    Problem mam z tym aparatem. Moja koncepcja jest taka, że wydatki na
    zakup aparatu po prostu wrzucam w koszty i nie wprowadzam tego aparatu
    do jakiejkolwiek ewidencji (argumentacja: NIE JEST zamierzone
    użytkowanie rok i dłużej, a wyłącznie jednorazowe).
    Argumentacja do obronienia?
    Wg Waszego rozeznania, jaką papierkologią się zabezpieczyć?

    Jacek