  • 11. Data: 2004-05-05 12:04:17
    Temat: Re: za małe składki na zus
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > kilkanaście złotych nadpłaty na społecznych, niech sobie leży, jeśli
    > masz skłonności do zapominania o zmianach podstawy to w
    > przyszłości te kilkanaście złotych będzie w sam raz jak znalazł na ZUS-
    > owskim koncie na poczet niedopłaty. I nawet bedzie w terminie...
    > Tylko mnie nie oskalpujcie, że to zły pomysł płacić za coś duuuuużo
    > do przodu, bo z drugiej strony opłacać przez kilka(naście) miesięcy
    > składkę chorobową i nie skorzystać z niej w przyszłości ( w razie
    > potrzeby) to też wyrzucone pieniądze. Nooo, chyba, że ktoś lubi robić

    A wiesz ze to dobry pomysł :))))) podoba mi sie ...

    A w zusie powiedziano mi ze mam róznice doliczyc do tego co w tym
    miesiacu do zapłacenia, napisac podanie z czynnym zalem i prosbe o
    przywrócenie terminu ( swoja droga ciekawe czy zajzeli do KPA - tam
    jest sporo o przywrceniu terminu ...a moja nieuwaga napewno na tonie
    zasługuje ) i finito. Poprosze o przywrócenie terminu chociaz szczerze
    mówiac charakter mojejpracy wyklucza jakiekolwiek choroby szczegolnie
    teraz gdy roboty mam po uszy na najbliższy rok. Ale co tam.
    serdecznie pozdrawiam wszystkich.

    Sylwia

  • 12. Data: 2004-05-06 04:37:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2004, adre wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    [...]
    >+ A wiesz ze to dobry pomysł :))))) podoba mi sie ...

    A mi się nie podoba :[
    Powód ?
    Spóźniasz się z płaceniem "społecznych" o dzień czy dwa (załóżmy
    12. zamiast 10). A 10. jest wymagana CAŁA kwota !
    Fakt że 12. zapłacisz i nie będzie konieczności "dopłacania odsetek"
    (co są "zapłacone z góry" :)) nie zmienia innego faktu - że 10.
    i 11. na koncie miały być CAŁE składki, więc MIAŁEŚ niedopłatę.

    Powiadasz że "z doświadczenia ci pomogło" ?? Testowałeś i dali
    ci chorobowe po takiej wpadce ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (chwilowo wybywający)

  • 13. Data: 2004-05-06 19:27:57
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > i 11. na koncie miały być CAŁE składki, więc MIAŁEŚ niedopłatę.
    >
    > Powiadasz że "z doświadczenia ci pomogło" ?? Testowałeś i dali

    a mnie się wydaje, że przedpiścy chodziło o to, że jak zrobi te pare złotych
    nadpłaty, to nawet jeśli się zapomni i wpłaci składki w terminie ale w
    "starych" kwotach (a tu od nowego kwartału np. wzrosło), to mu niedopłata
    nie powstanie.

    Magdi

  • 14. Data: 2004-05-10 08:05:08
    Od: bOzena<t...@g...pl>

> [...]

    > nadpłaty, to nawet jeśli się zapomni i wpłaci składki w terminie ale w
    > "starych" kwotach (a tu od nowego kwartału np. wzrosło), to mu
    I masz rację, o to mi chodziło.
    Bo jak się kroś spóźni wpłacić CAŁĄ kwotę, to przepadło, a te
    kilkanaście złotych to znów nie taki majątek.
    A jeśli chodzi o doświadczenie: lekarz wystawił zwolnienie od 01-15. xx
    miesiąca a kolejne od 17.do YY.xx miesiąca, w związku z tym należało
    za 16-ty naliczyć składki i zapłacić. Mówię akurat o takim przypadku,
    ale wiem, że niektórzy z rozpędu "zapominają" o zmianach podstawy
    ZUS i potem są problemy.
    pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info