  • 1. Data: 2004-05-04 13:48:56
    Temat: za małe składki na zus
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam wszytkich

    Mam pytanie. Zapłaciłam za małe składki na zus ( DG) za miesiac
    marzec, zwyczajnie nie uwzgledniłam tego ze składki sie podwyższyły i
    zapłaciłam kwote identyczna jak za miesiac luty.Mea culpa tylko nie
    pomoże. Co powinnam złożyc? I jak uregulować zaległosci.

    POzdrawiam

    sylwia

  • 2. Data: 2004-05-04 14:15:18
    Temat: Re: za małe składki na zus
    Od: "P.J.Tomas" <p...@i...pl>

    Użytkownik "adre" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłaciłam kwote identyczna jak za miesiac luty.Mea culpa tylko nie
    > pomoże. Co powinnam złożyc? I jak uregulować zaległosci.

    Po pierwsze:
    skorygować deklaracje DRA (identyfikator 02) jesli skladki byly wykazane w
    niej w mniejszej kwocie

    Po drugie:
    zrobic trzy przelewy (na ub.spoleczne, zdrowotne i FP) na roznice (doplate).
    Wazne ! Nie robi sie tego w jednym przelewie.

    To wszystko

    --

    Pozdrawiam. P.J.Tomas
    e-mail: p...@i...pl

  • 3. Data: 2004-05-04 14:56:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, adre wrote:
    [...]
> [...]
    >+ marzec, zwyczajnie nie uwzgledniłam tego ze składki sie podwyższyły i
    >+ zapłaciłam kwote identyczna jak za miesiac luty.Mea culpa tylko nie

    A to zależy KTÓRE składki. Bo jak społeczne i JEDNOCZEŚNIE płacisz
    chorobowe, to właśnie "wyleciałaś" z chorobowego i bez padnięcia
    na kolana (z prośbą o "przywrócenie terminu" !) się nie obejdzie.
    Jak nie... (albo tylko zdrowotne "za małe ci wyszło" :))...to
    ja bym nie robił słownie NIC.

    >+ I jak uregulować zaległosci.

    Ja bym zapłacił razem z następną wpłatą, doliczając odsetki.
    Może warto by posłać pismo do ZUS że "w związku...zaległość
    wraz z odsetkami została wpłacona wraz z następną składką" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-04 15:49:48
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    P.J.Tomas <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    (doplate).
    > Wazne ! Nie robi sie tego w jednym przelewie.

    Tu bym jeszcze kilka dni poczekał
    i dopłacił przy okazji zapłaty składek za kolejny miesiąc.
    (z identyfikatorem M - składka dłuższa niż 1 m-c)
    Nie widzę różnicy więc po co przepłacać?;-)

  • 5. Data: 2004-05-04 16:19:51
    Od: "Andrzej Dubiel" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nocnyMarek <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > P.J.Tomas <p...@i...pl> napisał(a):
    > Jeżeli jesteś osobą prowadzącą DG i były to Twoje osobiste składki, a
    opłacasz ub.chorobowe to - przynajmniej u nas tak jest - podanie o
    przywrócenie terminu do opłacenia składki na chorodowe (żeby nie wypaść z
    ubezpieczenia).
    Pzdr
    JDD

  • 6. Data: 2004-05-04 16:44:56
    Temat: Re: za ma?e sk?adki na zus
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 5/4/2004 4:15 PM, P.J.Tomas wrote:

> [...]
    > zrobic trzy przelewy (na ub.spoleczne, zdrowotne i FP) na roznice (doplate).
    > Wazne ! Nie robi sie tego w jednym przelewie.

    Ortodoksi piszą jeszcze podanie o przywrócenie terminu opłacania
    ubezpiecznenia zdrowotnego - albowiem jak napisano w piśmie składki
    należy opłacać w należytej wysokości i terminowo - znaczy się, jak w
    nienależytej wysokości, to ubezpieczenie nie działa, nawet jak będziesz
    kolejne opłacał jak należy.
    Konieczność powyższego zależy od stopnia ortodoksji lokalnego oddziału.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-05-04 20:04:48
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    Dzieki ...
    Jutro idę do zusu zobaczymy co mi powiedza. Swoja droga pamietam moje
    zmagania z zusem z czasów gdy pracowałam naumowe zlecenie. W czterech
    zusach przedstawiono mi 4 rózne wersje obowiazku ubezpieczenia umów
    zlecenia. Paranoja. Zdam relecje ... jesli zrozumiem :P

  • 8. Data: 2004-05-04 21:55:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, P.J.Tomas wrote:
    [...]
    >+ Po pierwsze:
    >+ skorygować deklaracje DRA (identyfikator 02) jesli skladki byly wykazane w
    >+ niej w mniejszej kwocie

    Ech... nie zauważyłem że pewnie też nie zadeklarowała (i dlatego
    pisałem że "nic bym nie robił z papierami" !). Oczywiście racja.

    >+ Po drugie:
    >+ zrobic trzy przelewy (na ub.spoleczne, zdrowotne i FP) na roznice (doplate).

    Tu podtrzymuję "dopłatę przy okazji" :) (widzę że nie ja jeden).

    >+ Wazne ! Nie robi sie tego w jednym przelewie.

    ...oczywiście... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-05-04 23:46:36
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ja bym zapłacił razem z następną wpłatą, doliczając odsetki.
    > Może warto by posłać pismo do ZUS że "w związku...zaległość
    > wraz z odsetkami została wpłacona wraz z następną składką" ?

    Z odsetkami to bym się nie zgodził, a pismo to tylko o przywrócenie
    jeśli chorobowe było opłacane.
    Kiedyś chciałem dobrowolnie sam dopłacić odsetki,
    wstąpiłem do ZUSu by zapytać ile
    i dowiedziałem się, że ... za mało :)
    Za mało wyszło żeby naliczać odsetki,
    bo jeśli odsetki wychodzą poniżej (tu strzelam - nie bić;-)) 2zł?
    to ich system w ZUSie nie nalicza.
    A z samej różnicy stawek przez miesiąc to wyjdą marne grosiki

  • 10. Data: 2004-05-05 08:06:30
    Od: bOzena<t...@g...pl>

    > jeśli chorobowe było opłacane.

    Moja rada na przyszłość ( z własnego doświadczenia) zrobić
    kilkanaście złotych nadpłaty na społecznych, niech sobie leży, jeśli
    masz skłonności do zapominania o zmianach podstawy to w
    przyszłości te kilkanaście złotych będzie w sam raz jak znalazł na ZUS-
    owskim koncie na poczet niedopłaty. I nawet bedzie w terminie...
    Tylko mnie nie oskalpujcie, że to zły pomysł płacić za coś duuuuużo
    do przodu, bo z drugiej strony opłacać przez kilka(naście) miesięcy
    składkę chorobową i nie skorzystać z niej w przyszłości ( w razie
    potrzeby) to też wyrzucone pieniądze. Nooo, chyba, że ktoś lubi robić
    korekty.

    -> http://usenet.pomocprawna.info