  • Data: 2004-07-28 14:57:28
    Temat: wspólne opodatkowanie
    Od: "halabarda" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam grupe, jestem tu po raz pierwszy,
    jestem zielony w sprawach podatkow, wiec z gory przepraszam za niefachowe
    okreslenia

    chcialbym zasiegnac informacji odnosnie wspolnego opodatkowania malzonkow
    w skrocie: w 2004 osiagne dochod powyzej 37024 zl, natomiast moj pracodawca
    "zabiera" jedynie 19% podatku od moich zarobkow
    czy oznacza to, ze bede musial "doplacic" podatek?

    i jeszcze: co w przypadku wspolnego opodatkowania malzonkow? czy mozna
    zsumowac roczne dochody malzonkow (wtedy suma tych dochodow bylaby mniejsza
    niz 2 x 37024 zł) i zaplacic podatek w wysokosci 19% ? (suma moich dochodow
    przekracza 37024 zl, zony roczne dochody oscyluja w granicy 15000 zl) czy
    mozna "moja nadwyzke" dopisac do dochodu malzonki?

    z gory dzieki za wszelkie informacje

    michal