  • 31. Data: 2009-07-16 11:01:43
    Temat: Re: wezwanie do US pierwszy raz - czego mam się bać?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 10:15:24 +0000, poziomka001 napisał(a):

    > To sprawdziłam i wg mnie wszystko się zgadza. Jedyne co przychodzi mi do
    > głowy to, to że po prostu źle obliczyłam te zaliczki i stąd ten błąd.
    > Ale muszę wszystko jeszcze raz poprzeliczać żeby się upewnić, bo kwota z
    > przelewów i kwota z PITa jest taka sama. Przypuszczalnie wpłaciłam za
    > mało, bo o za dużo to by się US zapewne nie czepiał ;)

    Oni nie wiedzą znikąd ile powinnaś zapłacić. Mają tylko to co napisałaś w
    PIT-36 i przelewy. I w tym coś im się nie zgodziło.

  • 32. Data: 2009-07-16 11:05:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 11:01:43 +0000, jureq napisał(a):

    > Oni nie wiedzą znikąd ile powinnaś zapłacić. Mają tylko to co napisałaś
    > w PIT-36 i przelewy. I w tym coś im się nie zgodziło.

    Jeszcze może: Zaokrągliłaś zaliczki do pełnych złotych?

  • 33. Data: 2009-07-16 11:23:16
    Od: " poziomka001" <p...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Dnia Thu, 16 Jul 2009 11:01:43 +0000, jureq napisaĹ&#65533;(a):

    zapĹ&#65533;aciÄ&#65533;. MajÄ&#65533; tylko to co napisaĹ&#65533;a
    > Ĺ&#65533;
    >
    > Jeszcze moĹźe: ZaokrÄ&#65533;gliĹ&#65533;aĹ&#65533; zaliczki do peĹ&#65533;nych
    zĹ&#65533;otych?

    A no nie :) O głupia ja! zapłaciłam np końcówkę 3 grosze, albo 92 grosze. I
    tak samo durnie z groszami wpisałam do PITa, w ogóle o tym nie pomyślałam, a
    wszystko mi się zgadzało. Uff, to mam nadzieję, że to o to chodzi i że nie
    muszę się już nadmiernie stresować. Wielkie dzięki, bo sama bym pewnie nigdy
    na to nie wpadła.

    Swoją drogą ciekawe, bo mój program do księgowania w przypadku wypełniania
    deklaracji VAT nie pozwala na wpisanie żadnych groszy. Natomiast ten do
    wypełniania PITa jak widać nie ma nic przeciwko ;)

    Karolina

  • 34. Data: 2009-07-16 11:27:50
    Od: Zuzia <m...@t...pl>

    cef pisze:

    > Nie było moim zamiarem ośmieszanie kogokolwiek.

    Wiesz, ale przyznaję się, że nie zrozumiałam Twojej ironii :) Gdyby
    Tomek mnie nie oświecił, to bym nawet nie miała szansy się dowiedzieć,
    że palnęłam gafę :)

    > Ktoś tu już napisał, że masz łeb nie od parady i sobie radę dasz,
    > więc pomiń moje uwagi i rób swoje. Każdy kiedyś pyta na początku,
    > niektórzy potrafią wyciągać wnioski, a potem wiedzą :-) ---> vide Tomek.

    Ok, przyjęłam :)

  • 35. Data: 2009-07-16 11:34:54
    Od: " " <p...@g...pl>

    poziomka001 <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > muszę się już nadmiernie stresować. Wielkie dzięki, bo sama bym pewnie nigdy

    No tak, teraz widzę, że zapłaciłam za mało o 41 groszy :) ciekawe jaka kara
    mnie za to spotka :)

    Karolina

  • 36. Data: 2009-07-16 11:35:08
    Od: " poziomka001" <p...@g...pl>

  • 37. Data: 2009-07-16 12:11:11
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    a zaokrąglenia dobre ? (na pitach)

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 38. Data: 2009-07-16 12:40:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zuzia wrote:

    > Wiesz, ale przyznaję się, że nie zrozumiałam Twojej ironii :) Gdyby
    > Tomek mnie nie oświecił, to bym nawet nie miała szansy się dowiedzieć,
    > że palnęłam gafę :)

    Nie dał mi szansy nawet :-)
    Poza tym to nie była ironia, tylko stwierdzenie faktu.
    Gotów jestem przyjąć zakład, że 80% księgowych posługuje się tym
    terminem nie zdając sobie sprawy, jak to jest uregulowane prawnie
    - więc nie nazywałbym tego gafą -
    ale rozumiem, że sama chciałaś sobie dopiec ;-)

  • 39. Data: 2009-07-16 13:05:22
    Od: Zuzia <m...@t...pl>

    cef pisze:

    > Nie dał mi szansy nawet :-)
    > Poza tym to nie była ironia, tylko stwierdzenie faktu.

    No chyba że tak :)

    > Gotów jestem przyjąć zakład, że 80% księgowych posługuje się tym
    > terminem nie zdając sobie sprawy, jak to jest uregulowane prawnie
    > - więc nie nazywałbym tego gafą -

    Możliwe, w każdym razie zupełnie nie o to chodziło w mojej wypowiedzi,
    po prostu to była pierwsza rzecz, jaka wpadła mi do głowy w sprawie
    tego, że dziewczyna, która zajmowała się moimi dokumentami naopowiadała
    mi bzdur.

    Zanim napisałam o tej nieszczęsnej kwocie wolnej o podatku wpisałam taki
    termin w google, znalazło coś takiego, do tego spojrzałam, że hasło
    występuje w wikipedii, więc pozwoliłam sobie go użyć :) Aczkolwiek jak
    widać moje sprawdzanie było za mało wnikliwe :)
    Wikipedią też się przestanę posługiwać po tym co chyba Gotfryd dziś czy
    wczoraj napisał :)

    Tak na przyszłość, czy sformułowania "kwota zmniejszająca podatek" oraz
    "dochód wolny od podatku" są prawidłowe?

  • 40. Data: 2009-07-16 13:12:21
    Od: " poziomka001" <p...@g...pl>

    wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl> napisał(a):

    > a zaokrąglenia dobre ? (na pitach)

    Wygląda na to, że dobre :) w zaliczkach miesięcznych się zaokrągliło jak
    trzeba, natomiast w sumie zaliczek jest z groszami tak jak głupio wpłaciłam i
    tak jak głupio wpisałam :)

    Karolina