  • 1. Data: 2006-10-23 18:28:35
    Temat: vat od paliwa osobowych
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Cytujac za

    http://ifirma.pl/poradnik.html?subsection=podstawypr
    owadzeniafirmy&step=12a

    Również, samochody o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, lecz
    spełniające jeden z poniższych warunków dają prawo do odliczania VAT-u od
    zakupionego paliwa:

    7)przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest odprzedaż tych
    samochodów (pojazdów) lub oddanie w odpłatne używanie tych
    samochodów(pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub
    innych umów o podobnym charakterze, i te samochody (pojazdy) są przez
    podatnika przeznaczone

    Czy w takim razie, jesli firma przeznaczy dany samochod na wynajem (ale
    zalozmy nie ma chetnych do wynajecia bo cena jest zaporowa), moze przy
    korzystaniu z tego auta odliczac vat od paliwa?

    a.

  • 2. Data: 2006-10-25 12:53:35
    Temat: Re: vat od paliwa osobowych
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zalozmy nie ma chetnych do wynajecia bo cena jest zaporowa), moze przy
    > korzystaniu z tego auta odliczac vat od paliwa?

    Oczywiscie ma wpisany wynajem w rodzajach prowadzonej dzialalnosci?
    Wg mnie jezeli zakup paliwa byl zwiazany z najmem samochodu to TAK, ale
    jezeli z podwiezieniem pani Krysi do US to NIE. Tylko jak to udowodnic?

    Iwona

  • 3. Data: 2006-10-25 20:04:38
    Od: "armi" <armi3@wytnijto_wp.pl>

    Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wg mnie jezeli zakup paliwa byl zwiazany z najmem samochodu to TAK, ale
    > jezeli z podwiezieniem pani Krysi do US to NIE. Tylko jak to udowodnic?

    Czyli dobrze myśle, że jeżeli wpiszę sobie wynajem w rodzajach prowadzonej
    działalności i wynajmę mój samochód innej firmie to mogę sobie odliczać vat
    od zakupionego paliwa do tego samochodu ??
    jezeli tak to czy moge to robic przez caly czas gdy moj samochod jest
    wynajmowany ??

    ps : bardzo ciekawa kwestia

    pozdrawiam
    armi

  • 4. Data: 2006-10-25 21:41:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Oct 2006, armi wrote:

> [...]
    > od zakupionego paliwa do tego samochodu ??
    > jezeli tak to czy moge to robic przez caly czas gdy moj samochod jest

    A czy dobrze myślę, że wynajmujący może odliczać tylko część VATu od
    wynajmu (art.83.7!), a jeśli VAT od wynajmu nie przekroczy wielokrotnie
    VATu od paliwa to ew. kontroler moze być zaintrygowany? ;)

    > ps : bardzo ciekawa kwestia

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-10-26 14:02:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    armi wrote:

    > Czyli dobrze myśle

    > ps : bardzo ciekawa kwestia

    Ciekawa może i jest - szczególnie, że pierwszym
    odzewem organu będzie, że odwołanie
    z art 88.1 pkt 3) do definicji z art 86.3
    dotyczy ogólnego wskazania typu pojazdu,
    dla którego wyklucza się odliczenie VAT od zakupu paliwa,
    a art 86.4 związany jest z rozliczeniem podatku
    przy zakupie pojazdu a nie paliwa i
    że intencją ustawodawcy nie było dawanie
    prawa do odliczenia w tym wypadku.
    Może nawet już widziałem takie pisma z MF.

  • 6. Data: 2006-10-26 16:57:59
    Od: "armi" <armi3@wytnijto_wp.pl>

> [...]
    > że intencją ustawodawcy nie było dawanie
    > prawa do odliczenia w tym wypadku.
    > Może nawet już widziałem takie pisma z MF.

    Czyli jak widze nici z pomyslu.
    Bo wiecie kwote za wynajm samochodu mozna dobrze wynegocjowac ;) i moze nie
    byc za duzej roznicy w kwocie vatu za paliwo i vatu za wynajem ;)

    ale jakbyscie znalezli jakies obejscie tak aby nikt sie tego nie czepil to
    by bylo bardzo fajnie :))

    pozdr
    armi

  • 7. Data: 2006-11-02 07:40:59
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > ale jakbyscie znalezli jakies obejscie tak aby nikt sie tego nie czepil to
    > by bylo bardzo fajnie :))

    jak by to było takie proste to już do tej pory nie było by firmy w
    polsce która by nie wynajmowała swoich samochodów a jeździła takimi
    samymi samochodami wynajętymi od firmy zaprzyjaźnionej