  • 1. Data: 2006-10-23 19:01:22
    Temat: Sprzedaż obwoźna żuru
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    W moim miasteczku jest taki miły pan, na dodatek radny, który od lat dorabia
    sobie do emerytury robiąc żur i rozwożąc go na rowerku w sobotę po
    klientach. Nie ma żadnej firmy, kasy fiskalnej itp., po prostu słoiczek za 2
    złote. Czy takie coś jest legalne ?

  • 2. Data: 2006-10-23 19:15:41
    Temat: Re: Sprzedaż obwoźna żuru
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@m...mnie.pl> napisal(a):
> [...]
    > sobie do emerytury robiąc żur i rozwożąc go na rowerku w sobotę po
    > klientach. Nie ma żadnej firmy, kasy fiskalnej itp., po prostu słoiczek za 2

    Nie jest legalne. Ale skąd wiesz, że nie prowadzi działalności
    gospodarczej? Sprawdzałeś w UM?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-10-23 19:44:45
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Nie jest legalne. Ale skąd wiesz, że nie prowadzi działalności
    > gospodarczej? Sprawdzałeś w UM?

    Wwiem bo go zapytałem.... Ale może nie powiedziałem najważniejszej rzeczy.
    Wszyscy jego "klienici" to jego znajomi. Chodzi mi o to czy przysługi dla
    znajomych są wyłączone z D.G. ? A jak funkcjonują banki czasu ?

  • 4. Data: 2006-10-23 19:56:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@m...mnie.pl> napisal(a):

    > Wwiem bo go zapytałem.... Ale może nie powiedziałem najważniejszej rzeczy.
    > Wszyscy jego "klienici" to jego znajomi. Chodzi mi o to czy przysługi dla
    > znajomych są wyłączone z D.G. ?

    Nie sa wyłączone. Jeśli wykonuje te usługi w sposób zorganizowany i
    ciągły, to prowadzi działalność gospodarczą i powinien ją
    zarejestrować i funkcjonować w systemie podatkowym zgodnie z
    obowiązującymi przepisami. Jeśli nie robi tego w sposób zorganizowany
    i ciągły, to działalności nie prowadzi, co jednak nie zwalnia go od
    konieczności odprowadzenia podatku dochodowego od takiego dochodu.

    > A jak funkcjonują banki czasu ?

    Na podobnej zasadzie, na jakiej piekarz z Legnicy oddawał niesprzedane
    pieczywo. Czyli robią coś z potrzeby serca, za co w końcu fiskus im
    urwie jaja, bo robią to niezgodnie z prawem.

  • 5. Data: 2006-10-23 20:59:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "william" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >klientach. Nie ma żadnej firmy, kasy fiskalnej itp., po prostu słoiczek za

    Nie, ale podatki przy sanepidzie za coś takiego to mały pikuś.

  • 6. Data: 2006-10-23 21:25:43
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 23-10-2006 o 21:44:45 william <n...@m...mnie.pl> napisał:

    > Wwiem bo go zapyta?em.... Ale mo?e nie powiedzia?em najwa?niejszej
    > rzeczy.
    > Wszyscy jego "klienici" to jego znajomi. Chodzi mi o to czy przys?ugi dla
    > znajomych s? wy??czone z D.G. ? A jak funkcjonuj? banki czasu ?

    Gość częstuje znajomych swoją zupą i miałby płacić jakieś
    podatki od tego. Żartujesz:)

    Piotr

  • 7. Data: 2006-10-24 05:41:51
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    a czy Ty chcesz go w związku ze zbliżającymi się wyborami udupić ??????

    bo jeśli tak to:

    a HACCAP ?????
    Jeśli prowadzi działalność albo jej nie prowadzi ale działa na terenie
    żywności i żywienia zbiorowego ... to ma mieć wdrożone przynajmniej GMP i
    GHP

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2006-10-24 20:50:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Oct 2006, Samotnik wrote:

    > Nie jest legalne.

    A ja się zastanawiam, czy przypadkiem nie jest to "sprzedaż produktów
    rolnych *własnej produkcji*" - rolnicy są zwolnieni.
    A żur to jakieś grzybki czy bakterie, więc jak najbardziej organizmy
    żywe pt. "rośliny" - jak rozumiem on *nie* wozi wyrobu garmażeryjnego,
    ale właśnie zaczyn.
    Jak kojarzę jakieś przepisy na okazje grzybków bywają, ale to raczej
    tych z kategorii "drożdże" produkującyh pewne popularne wyroby akcyzowe :)
    ale o ile na np. sól akcyza jest, to na żur chyba nie...
    A tu wszyscy "nielegalne" bez poddania założenia pod dyskusję ;)
    nie stresujcie chłopa/rolnika :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-10-24 21:11:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > A ja się zastanawiam, czy przypadkiem nie jest to "sprzedaż produktów
    > rolnych *własnej produkcji*" - rolnicy są zwolnieni.

    Jeśli żur to produkt rolny, to komputer to ruda krzemu, a benzyna -
    ropa naftowa... ;-)

  • 10. Data: 2006-10-24 23:18:07
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "william" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > W moim miasteczku jest taki miły pan, na dodatek radny,

    Moze znow kandyduje?
    Sprzedaj to info w sztabie kontrkandydata. Bedziesz mial lokalna afere
    żurową.

    Pozdrawiam
    SDD