  • 1. Data: 2006-10-23 11:30:00
    Temat: Usługi w UE
    Od: mime <6...@u...jetable.net>

    Witam,
    Bardzo prosze o pomoc w nast. sprawie:
    Ostatnio dowiedzialem sie w US, ze do uslug informatycznych niepotrzebny
    mi w ogole Nip-UE. Faktycznie - VAT rozliczany jest za granica.
    Zapomnialem jednak spytac o rzecz odwrotna (i mam nadzieje na pomoc
    grupy) - czy jezeli kupuje uslugi w UE, to czy do tego musze miec
    Nip-UE? Bo wtedy ja rozliczam VAT w Polsce. Te uslugi, ktore kupuje w UE
    to np. reklama w Google, hosting itp.

    I druga sprawa - dotychczas moja ksiegowa jakos dziwnie rozliczala te
    kupno uslug, ze one sie zerowaly - tzn jakos tak, ze najpierw ja
    kupowalem w UE, a potem to samo sprzedawalem i wychodzilo zero (jestem
    laikiem co widac). I np. ostatnio zlozylem formularz VAT-UE i bylo tam
    pare pozycji (wlasnie te uslugi), ale razem wszystko sie sumowalo do
    zera. Czy tak mozna ksiegowac?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc!
    Michal

  • 2. Data: 2006-10-23 12:14:16
    Temat: Re: Usługi w UE
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "mime" <6...@u...jetable.net> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Bardzo prosze o pomoc w nast. sprawie:
    > Ostatnio dowiedzialem sie w US, ze do uslug informatycznych niepotrzebny
    > mi w ogole Nip-UE. Faktycznie - VAT rozliczany jest za granica.

    zgoda pod warunkiem, że świadczysz swoje usługi w UE podatnikom vat

> [...]
    > grupy) - czy jezeli kupuje uslugi w UE, to czy do tego musze miec Nip-UE?
    > Bo wtedy ja rozliczam VAT w Polsce. Te uslugi, ktore kupuje w UE to np.

    przy zakupie tego typu usług nie jest wymagane posługiwanie się nip- ue

> [...]
    > w UE, a potem to samo sprzedawalem i wychodzilo zero (jestem laikiem co

    "zerowały się" w deklaracji vat miesięcznej, dobrze rozumiem? czyli były
    wykazywane raz po stronie vat naleznego a raz po stronie naliczonego?
    jezeli miałeś prawo do odliczenia tego vat, to wszystko jest ok

    I np. ostatnio zlozylem formularz VAT-UE i bylo tam
    > pare pozycji (wlasnie te uslugi), ale razem wszystko sie sumowalo do zera.
    > Czy tak mozna ksiegowac?

    vat-ue dotyczy wyłącznie obrotu towarego w ue, więc jesli jedynie
    świadczysz/kupujesz usługi, to niepotrzebnie go składasz

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-10-23 13:02:28
    Temat: Re: Us?????????
    Od: mime <6...@u...jetable.net>

    Witam,

    > zgoda pod warunkiem, ?e ?wiadczysz swoje us?ugi w UE podatnikom vat

    Tak - zapomnialem to dodac.

    > przy zakupie tego typu us?ug nie jest wymagane pos?ugiwanie si? nip- ue

    > "zerowa?y si?" w deklaracji vat miesi?cznej, dobrze rozumiem? czyli by?y
    > wykazywane raz po stronie vat naleznego a raz po stronie naliczonego?

    Tak. Na vat miesiecznej, i potem na Vat-UE.

    > jezeli mia?e? prawo do odliczenia tego vat, to wszystko jest ok

    Hmm, a dlaczego mialbym nie miec prawa?

    > I np. ostatnio zlozylem formularz VAT-UE i bylo tam
    >
    > vat-ue dotyczy wy??cznie obrotu towarego w ue, wi?c jesli jedynie
    > ?wiadczysz/kupujesz us?ugi, to niepotrzebnie go sk?adasz

    No wlasnie, wiec pewnie bede musial z niego zrezygnowac.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2006-10-23 14:03:25
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Hmm, a dlaczego mialbym nie miec prawa?

    np.:
    zakup zwiazany ze sprzedażą zwolnioną
    zakup nie stanowiący kup
    faktura dokumentuje czynności, które nie zostały wykonane
    obowiązek podatkowy powstaje w innym okresie niż to wykazałeś

    i pewnie skorygować te juz złożone:)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-10-24 20:43:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Oct 2006, my way wrote:

    > Użytkownik "mime" <6...@u...jetable.net> napisał
    >
    > zgoda pod warunkiem, że świadczysz swoje usługi w UE podatnikom vat

    Hm... ale tak czy siak VAT-UE mu niepotrzebny: albo korzysta ze sprzedaży
    "do limitu" i płaci *polski* VAT, albo rejestruje się w kraju docelowym
    i potrzebny mu *tamtejszy* NIP.
    Pasuje czy coś pokręciłem?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-10-28 07:59:54
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610242241570.348@a64wrk...

    > Hm... ale tak czy siak VAT-UE mu niepotrzebny:

    rzeczywiście, mój błąd :)

    albo korzysta ze sprzedaży
    > "do limitu" i płaci *polski* VAT, albo rejestruje się w kraju docelowym
    > i potrzebny mu *tamtejszy* NIP.
    > Pasuje czy coś pokręciłem?

    i tu mam pewne wątpliwości
    po lekturze jakiegos pisma MF doszłam do wniosku, że jeżeli importujący
    usługę przejmie na siebie obowiązek rozliczenia vat w Polsce, to limit nie
    obowiazuje sprzedajacego z innego kraju i obowiazek rejestracji nie wystapi
    ale oczywiście mogłam cos pokręcic :)
    nie chce mi się teraz szukac tego pisma, ale jesli kiedys znajdę, wrzucę
    tutaj

    pozdrawiam