  • 1. Data: 2006-10-22 16:55:18
    Temat: darowizna
    Od: KaDeWu <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl>

    WItam!

    Sytuacja jest taka:

    rodzice pragną podarować dziecku 38 548 PLN na cele mieszkaniowe (zakup
    pierwszego M, oczywiście częściowo na kredyt). Mam pytanie: czy należy
    rejestrować te umowy w US, no i w czyim US (zakładając, że należa do
    różnych) - czy w obu?

    Dziękuję za odpowiedź,

    KDW

  • 2. Data: 2006-10-22 20:48:22
    Temat: Re: darowizna
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "KaDeWu" <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pierwszego M, oczywiście częściowo na kredyt). Mam pytanie: czy należy
    > rejestrować te umowy w US, no i w czyim US (zakładając, że należa do

    Nie trzeba. Całość darowizny mieści sie w kwocie zwolnionej z podatku.
    Tylko zróbcie to na piśmie.
    Kiedy, kto, komu i ile i dopiszcie, że obdaroway oświadcza, że darowizna
    zostanie przeznaczona na cele mieszkaniowe.
    Tylko, przez następne pieć lat podarowanie mu nawet złotówki wymaga
    zapłacenia podatku :).