  • 31. Data: 2006-08-11 13:08:52
    Temat: Re: umowa o dzieło, DG, VAT
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    t napisał(a):

> [...]
    > pod VAT
    > przedmiotowo i niezależnie od wszytskiego nie płacisz od niej VATu.
    > 2. Jeśli umowa nie spełnia tych warunków, to:
    > a) nie jesteś VATowcem, do 10k Euro sprzedaży możesz korzystać ze
    > zwolnienia
    > podmiotowego
    > b) jesteś VATowcem - musisz odprowadzić VAT
    >
    > Ale UWAGA: Prowadzenie czy nieprowadzenie DG nie ma tu nic do rzeczy, VAT
    > a DG to są dwa różne zbiory,
    > a że mają część wspólną to po prostu "tak wyszło" :)
    > "Dziełowcy" bez DG po przekroczeniu 10k Euro też muszą płacić VAT.

    jak sadze "dziełowcy", odpowiadajacy sami wobec trzeciej strony (a nie
    zamawiajacy)?
    "Dzielowcow", nie odpowiadajacych wobec trzeciej strony, VAT nie
    dotyczy. Dobrze mysle?

    Pomijam umownych uregulowan kwestii wynagrodzenia, itp.

    Problem dotyczy mnie osobiscie :)

    --

    glos

  • 32. Data: 2006-08-11 21:03:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Aug 2006, glosnetu wrote:

    > "Dzielowcow", nie odpowiadajacych wobec trzeciej strony, VAT nie
    > dotyczy. Dobrze mysle?

    W tym jest pułapka: jak dzieło jest wykonywane na rzecz zamawiającego
    (a nie "trzeciej strony") to z braku trzeciej strony również nie
    ma możliwości wyłączenia spod VAT.

    Pomimo pozornie pozytywnej odpowiedzi na Twoje pytanie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 33. Data: 2006-08-11 21:23:47
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ma możliwości wyłączenia spod VAT.
    >
    > Pomimo pozornie pozytywnej odpowiedzi na Twoje pytanie :)

    przyznam, ze nie rozumiem w/w wywodu.

    Zalozmy, ze tworze aplikacje dla pewnej firmy - czesciowo aplikacja
    operacyjna, czesciowo CRM, umozliwiajacy klientom tej firmy korzystanie
    z jej uslug. Zastanawiam sie, jak w takiej sytuacji rozumiec "trzecia
    strone":
    - klienci tej firmy?
    - wlasciciele ew naruszonych przeze mnie (zalozmy) praw autorskich?
    - jeszcze cos innego?

    --

    glos

  • 34. Data: 2006-08-11 21:45:08
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    glosnetu napisał(a):

    > przyznam, ze nie rozumiem w/w wywodu.

    skadinad, nie tylko.

    Okazuje sie, ze Rzecznik Praw Obywatelskich skierowal w listopadzie
    2005 r wniosek do Trybunalu Konstytucyjnego o zbadanie zgodnosci z
    Konstytucja art 15 ust 3 pkt 3 Ustawy o PTU.

    http://www.lodz.adwokatura.pl/pdf/rpo_vat_tk.pdf

    --

    glos

  • 35. Data: 2006-08-11 22:06:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > operacyjna, czesciowo CRM, umozliwiajacy klientom tej firmy korzystanie
    > z jej uslug. Zastanawiam sie, jak w takiej sytuacji rozumiec "trzecia

    IMO tak: "nie ma trzeciej strony, usługa jest wykonana dla zamawiającego".
    Dziełem jest WNiP stanowiąca majątek firmy - więc IMO nie jest "dla
    strony trzeciej". Wydawało mi się że niedawno ktoś podawał link do
    omówienia tematu z takim wnioskiem właśnie - proszę mnie nie bić, to
    zaklepał polski Sejm :(
    Wymaganie "trzeciej strony" w umowach z zasady dwustronnych (sprzedaż
    towaru i usługa) prowadzi rzecz jasna do braku rozumienia o co chodzi,
    i ja TEŻ nie rozumiem co w przypadku kiedy "trzeciej strony" nie
    ma. Ale wykładnia że wtedy tak "po prostu" nie działa zwolnienie (bo
    nie jest spełniony warunek) wygląda (niestety) sensownie.
    Jasne jest że aplikacja napisana dla zamawiającego na potrzeby INNEJ
    firmy uprawniałaby do zwolnienia. A tak...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 36. Data: 2006-08-12 07:15:28
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jasne jest że aplikacja napisana dla zamawiającego na potrzeby INNEJ
    > firmy uprawniałaby do zwolnienia. A tak...

    czyli w przypadku mojej aplikacji moge skutecznie skorzystac z w/w
    wykladni -> integralnym i kluczowym elementem system ma byc CRM,
    pozwalajacy klientom mojego zamawiajacego na korzystanie z jego uslug.
    Klienci mojego zamawiajacego sa zatem owa "trzecia strona", dla ktorej
    system jest przeznaczony. Logika nieco pokretna, ale... ;)

    Skadinad, i tak w najgorszym razie grozi mi tylko 7% VAT (poz 162
    ktoregos zalacznika)?

    --

    glos

  • 37. Data: 2006-08-12 09:17:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Aug 2006, glosnetu wrote:

    > czyli w przypadku mojej aplikacji moge skutecznie skorzystac z w/w
    > wykladni -> integralnym i kluczowym elementem system ma byc CRM,

    Na mój rozum istnieje ryzyko że nie. Ba, sam tak rozumiem (że "nie").
    Dlaczego? - bo system służy zamawiającemu, który za jego pośrednictwem
    zarabia na klientach. Klienci NIE NABYWAJĄ przecież żadnych praw do
    systemu CRM!
    "Trzecia strona" to przypadek jakby przedmiot umowy był zbywany
    lub realizowany na rzecz klienta - czyli umowa dotyczyłaby systemu
    robionego na rzecz zamiawiającego ale na potrzeby klienta (krótko
    mówiąc wykonawca byłby podwykonawcą z p. widzenia klienta).

    > Logika nieco pokretna, ale... ;)

    :)
    Najgorsza w owych przepisach jest właśnie pokrętność pozwalająca
    wygdybać ileś sprzecznych interpretacji :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)