-
11. Data: 2010-06-02 08:31:17
Temat: Re: towary handlowe
Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1006012345330.1692@quad...
> On Tue, 1 Jun 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:
>
>> nie handluje przeciez telefonami, mam kilka postanowilem ze niektore sa
>> zbedne i chce je sprzedac , czy do tego potrzeba DG ?
>
> Jeśli nie były kupione w celu DG ani z zamiarem odsprzedaży (który
> sam w sobie nosi cechy "organizowania", a więc definicyjne wymogi DG),
> to rzecz jasna nie.
>
>> Jezeli nie to z jakiej
>> racji w jej ramach mam sprzedawac towar ?
>
> Bo pytaniem jest CEL ZAKUPU, a być może również inne powody
> "powiązania z DG". Tak samo, jak premia dla pracownika raczej
> nie przejdzie pod płaszczykiem darowizny właśnie dlatego, że
> ma cechy "powiązania ze stosunkiem pracy", bonus otrzymany
> w związku z DG również "wiąże". Nie zaprzeczam, że jak trudno
> dowieść "powiązania", to podatnik może na tym bazować :),
> ale my nie o tym.
>
> Zauważ - to samo kryterium dotyczy zaliczenia w koszty.
> Tam jest warunek "nabycia w celu".
> Z wyjątkami (ST!), sam fakt "kupiłem i później wykorzystałem w DG"
> *nie* wystarcza do uznania za KUP. Wszystkie trzy słowa zapisu
> "nabycie w celu" muszą być spełnione *łącznie* (mimo, że logika
> "rozumowgo" kosztu się sprzeciwia takiemu postawieniu sprawy :)).
> No to jak "kupiłeś w celu", to ten zakup stał się "związany z DG",
> czyż nie?
> A jeśli dla odmiany nie był "w celu", to po co dane firmowe
> na f-rze ;), tudzież skoro korzyść jest *osobista* (mimo że
> rabat uzyskany w związku z DG) trzeba by się rozejrzeć czy
>
bo orange wrzucilo te dane z umowy abonamentowej automatem :)
-
12. Data: 2010-06-02 08:33:09
Temat: Re: towary handlowe
Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
rynkowa wartosc telefonu wynosi 950 brutto (podana przez lg), wedlug umowy
przyznano upust kolo 1000, wiec nie ma obowiazku ewidencjonowania.
Zadzwonie dzis do US (oczywiscie nagram rozmowe) i zapytam sie co oni o tym
mysla.