eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiśrodki trwałe, ewidencja wyposażenia itp. › środki trwałe, ewidencja wyposażenia itp.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Marcin Tałajczyk <M...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: środki trwałe, ewidencja wyposażenia itp.
    Date: Tue, 20 Dec 2005 22:20:04 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 24
    Message-ID: <do9sk4$b6u$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ecn252.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1135113668 11486 83.22.229.252 (20 Dec 2005 21:21:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Dec 2005 21:21:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-Antivirus: avast! (VPS 0551-1, 2005-12-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:151943
    [ ukryj nagłówki ]

    Prowadze od niedawna małą firmę komputerową (KPiR, bez VAT). Ostatnio
    kupiłem do firmy dwa biurka o wartości 230 zł każde. Jak to prawidłowo
    zaewidencjonować:

    - rozumiem że jeśli koszt < 3500 to mogę wpisać na "jeden raz" do KPiR.
    Ale czy musze wpisywać dodatkowo te biurka do EŚT? Co sie stanie jeśli
    nie wpiszę ? A może to trzeba do ewidencji wyposażenia (ale tu tez koszt
    < 1500). Będą jakieś problemy przy kontroli jeśli tych biurek nigdzie
    nie wpisze (poza KPiR) ?

    - Załóżmy że biurka kosztują 3000 zł każde. Czy limit 3500 zł dotyczy
    pojedynczej sztuki czy łącznej sumy (6000). Wiele przedmiotów (np.
    komputer) da sie bez problemu rozłożyć na kilka elementów o mniejszej
    wartości i kupić osobno. Co wtedy ?


    Generalnie chodzi mi o praktyczne zasady wpisywania zakupów do EŚT i
    ewidencji wyposażenia. Czy to nie będzie dziwne ze lokal mam w pełni
    wyposażony a EŚT i ewidencja wyposażenia będą puste (bo każdy element
    kupiłem za mniej niz 1500 zł)?.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1