eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiśrodki trwałe, ewidencja wyposażenia itp. › środki trwałe, ewidencja wyposażenia itp.
  • Data: 2005-12-20 21:20:04
    Temat: środki trwałe, ewidencja wyposażenia itp.
    Od: Marcin Tałajczyk <M...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Prowadze od niedawna małą firmę komputerową (KPiR, bez VAT). Ostatnio
    kupiłem do firmy dwa biurka o wartości 230 zł każde. Jak to prawidłowo
    zaewidencjonować:

    - rozumiem że jeśli koszt < 3500 to mogę wpisać na "jeden raz" do KPiR.
    Ale czy musze wpisywać dodatkowo te biurka do EŚT? Co sie stanie jeśli
    nie wpiszę ? A może to trzeba do ewidencji wyposażenia (ale tu tez koszt
    < 1500). Będą jakieś problemy przy kontroli jeśli tych biurek nigdzie
    nie wpisze (poza KPiR) ?

    - Załóżmy że biurka kosztują 3000 zł każde. Czy limit 3500 zł dotyczy
    pojedynczej sztuki czy łącznej sumy (6000). Wiele przedmiotów (np.
    komputer) da sie bez problemu rozłożyć na kilka elementów o mniejszej
    wartości i kupić osobno. Co wtedy ?


    Generalnie chodzi mi o praktyczne zasady wpisywania zakupów do EŚT i
    ewidencji wyposażenia. Czy to nie będzie dziwne ze lokal mam w pełni
    wyposażony a EŚT i ewidencja wyposażenia będą puste (bo każdy element
    kupiłem za mniej niz 1500 zł)?.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1