    From: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: środki trwałe a korekty z art.91
    Date: Wed, 1 Sep 2004 19:13:40 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@ps-produkt.demo.pl

    witam

    Wprawdzie do konca roku jest jeszcze trochę czasu, tym niemniej martwi mnie,
    że nie wiem co zrobić z korektami podatku vat dokonywanymi zgodnie z art.91
    od zakupionych środków trwałych. Korekty te ewidentnie zmieniją wartość
    początkową środków trwałych. J.Zubrzyckiego w swoim najnowszym opracowniu
    "Środki trwałe 2004", nie zajmuje własnego stanowiska w tej sprawie - cytuje
    artykuł z rzepy (nr 95/2004) Gerarda Dźwigały - nalezy więc sądzić że się z
    nim w pełni zgadza.Z artykułu wynika, że zmiana wartości początkowej środka
    pociąga za sobą zmianę podstawy odpisu amortyzacyjnego i to od dnia w którym
    przyjęto go na ewidencję. Pociąga to za sobą konieczność skorygowania
    wszystkich dotychczasowych odpisów. (albo ustalenia łącznej korekty
    dotychczasowych odpisów - tak myślę, bo z artykułu to nie wynika). Może ktoś
    już przemyślał problem i wie co z tym zrobić. Jak prowadzić ewidencję ST dla
    celów podatkowych i bilansowych? Jak to księgować?

    Atomek