  • 1. Data: 2004-09-01 17:13:40
    Temat: środki trwałe a korekty z art.91
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    witam

    Wprawdzie do konca roku jest jeszcze trochę czasu, tym niemniej martwi mnie,
    że nie wiem co zrobić z korektami podatku vat dokonywanymi zgodnie z art.91
    od zakupionych środków trwałych. Korekty te ewidentnie zmieniją wartość
    początkową środków trwałych. J.Zubrzyckiego w swoim najnowszym opracowniu
    "Środki trwałe 2004", nie zajmuje własnego stanowiska w tej sprawie - cytuje
    artykuł z rzepy (nr 95/2004) Gerarda Dźwigały - nalezy więc sądzić że się z
    nim w pełni zgadza.Z artykułu wynika, że zmiana wartości początkowej środka
    pociąga za sobą zmianę podstawy odpisu amortyzacyjnego i to od dnia w którym
    przyjęto go na ewidencję. Pociąga to za sobą konieczność skorygowania
    wszystkich dotychczasowych odpisów. (albo ustalenia łącznej korekty
    dotychczasowych odpisów - tak myślę, bo z artykułu to nie wynika). Może ktoś
    już przemyślał problem i wie co z tym zrobić. Jak prowadzić ewidencję ST dla
    celów podatkowych i bilansowych? Jak to księgować?

    Atomek

  • 2. Data: 2004-09-08 09:38:13
    Temat: Re: środki trwałe a korekty z art.91
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ch4vvl$p6$1@news.onet.pl...
> [...]
    art.91
    > od zakupionych środków trwałych. Korekty te ewidentnie zmieniją wartość
    samo się rozwiązało. Dziś w GP artykuł o przygotowywanym rozporządzeniu MF,
    z którego wynika, że nie trzeba będzie korygować podstawy odpisu
    amortyzacyjnego dla korygowanych środków trwałych zgodnie z art.91 ustawy o
    VAT. Dziwi mnie tylko przyjęcie założenia że korekty zmniejszające
    powiększą koszty, a korekty zwiekszające przychody

    Atomek