    From: "Dorota" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: sprzedaż towarów używanych a vat
    Date: Thu, 26 Sep 2002 16:05:25 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@217.17.44.18

    Witam wszystkich,

    Bardzo proszę o pomoc w poniżej opisanym problemie

    Prowadzę działalność gospodarczą i mam zamiar zająć się skupem towarów
    używanych od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, a
    potem spredażą tychże towarów również osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Ponieważ mam trochę wątpliwości w tym temacie mam
    kilka pytań:

    - Czy przy zakupie na umowę cywilno prawną od osób fizycznych nie
    prowadzących działalności gospodarczej towarów używanych muszę zapłacić
    opłatę skarbową?

    - Czy muszę płacić jakiś podatek od czynności cywilno prawnych?

    - Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję umów cywilno prawnych?

    - Czy każdą umowę trzeba zgłaszać do US?

    Ponieważ jest to umowa cywilno prawna vatu przy zakupie nie odliczam.

    - Czy muszę ten zakup ujmować w rejestrach vat?

    Ponieważ przy zakupie nie odliczyłam vatu bo odliczenie nie przysługiwało
    to:

    - czy przy sprzedaży naliczam vat i sprzedaję z vatem?

    - Czy nie naliczam vatu i sprzedaję bez vatu?

    - Czy ujmować sprzedaż w rejestrach vat?

    - Czy musze mieć do tej sprzedaży kasę fiskalną?

    pozdrawiam

    Dorota
    d...@w...pl