  • Data: 2002-09-27 10:34:09
    Temat: Re: sprzedaż towarów używanych a vat
    Od: walfal <w...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26-09-2002 16:05, Użytkownik Dorota napisał:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Bardzo proszę o pomoc w poniżej opisanym problemie
    >
    > Prowadzę działalność gospodarczą i mam zamiar zająć się skupem towarów
    > używanych od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, a
    > potem spredażą tychże towarów również osobom fizycznym nieprowadzącym
    > działalności gospodarczej. Ponieważ mam trochę wątpliwości w tym temacie mam
    > kilka pytań:
    Na onet.pl znajdziesz ustawę o podatku od czynności cywilno-prawnych
    i rozporządzenie MF do niej.
    > - Czy przy zakupie na umowę cywilno prawną od osób fizycznych nie
    > prowadzących działalności gospodarczej towarów używanych muszę zapłacić
    > opłatę skarbową?
    Zastąpiona przez podatek od czynniści cywilno prawnych.
    > - Czy muszę płacić jakiś podatek od czynności cywilno prawnych?
    Według mnie tylko jeżeli wartośc zakupionej rzeczy przekracza 1 000 zł.
    > - Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję umów cywilno prawnych?
    Ewidencję czynności cywilno-prawnych zawierajacą dane określone w
    rozporządzeniu, dla wszystkich zawartych umów.
    > - Czy każdą umowę trzeba zgłaszać do US?
    Nie.
    > Ponieważ jest to umowa cywilno prawna vatu przy zakupie nie odliczam.
    Nie odliczasz.
    > - Czy muszę ten zakup ujmować w rejestrach vat?
    Nie, tylko w wyżej wspomnianej ewidencji.
    > Ponieważ przy zakupie nie odliczyłam vatu bo odliczenie nie przysługiwało
    To bardzo "nieestetyczne" stwierdzenie w kontekście prowadzenia skupu
    od osób fizycznych.
    > - czy przy sprzedaży naliczam vat i sprzedaję z vatem?
    > - Czy nie naliczam vatu i sprzedaję bez vatu?
    Sprzedajesz z vatem o ile jesteś jego płatnikiem. Jeżeli jesteś zwolniona
    ze względu na wysokość obrotów to bez vatu.
    > - Czy ujmować sprzedaż w rejestrach vat?
    Tak, jak każdą inną sprzedaż. Nie ma znaczenia skąd pochodzi towar.
    > - Czy musze mieć do tej sprzedaży kasę fiskalną?
    Zgodnie z zasadami stosowania kas fiskalnych. Jeżeli przekroczysz
    określoną
    wielkośc sprzedaży to tak.