  • Data: 2009-04-05 15:06:53
    Temat: ryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej
    Od: "Krzysztof" <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    jestem na rycztałcie, płatnik VAT, brak kasy fiskalnej;
    sprzedaję przez internet, moje pytanie dotyczny księgowania przychodów
    nieudokumentowanych, czyli takich na które nie wystawiam klientowi faktur
    VAT;

    po pierwsze w jakich ewidencjach mam to księgować: ewidencja sprzedaży vat
    to wiadomowo, ewidencja przychodów to też, coś jeszcze?

    jak często? w przypadku każdej sprzedaży? raz dziennie? raz na miesiąc?

    na jakie podstawie? wystawiam np. dowód wewętrzy ? czy coś innego?

    z jaką datą? w przypadku jednej sprzedaży klient wpłaca na konto więc datą
    księgowania wydaję mi się data wpływu na konto za poprawną, natomiast w
    przypadku pobrania data przekazania środków na konto przez firmę która
    pobiera należność, w tym przypadku firmę kurierską?

    i jeszcze jedno pytanie, np. na allegro klient może zapłacić poprzez
    płatności allegro, jak otrzymuję kwotę pomniejsząną o około 3%, czy mam
    księgować kwotę po jakiej towar został sprzedany czy pomniejszoną o te 3%?

    pozdrawiam
    Krzysztof