    From: "Marcin" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozliczenie programu dla firmy z USA
    Date: Wed, 8 Mar 2006 18:29:50 +0100

    Witam,

    Napisalem w 2005 roku program dla pewnej firmy z USA wraz z przeniesienie
    praw autorskich. Oczywiscie dokument (umowa) to pismo w jez. angielskim,
    ktore sformulowal zleceniodawca glownie zawierajace co ja zobowiazuje sie
    zrobic w ramach umowy, ze kod zrodlowy dla nich itd. W mysl polskiego prawa
    to nie jest ani umowa o dzielo ani zlecenie. Kwota jednak jest na koncie
    (bank ma dowod) i powiedzmy ze dosyc spora. Musze (teor.) i chce wykazac to
    w rocznym rozliczeniu, ale nie mam pojecia jak :/ Mysle ze powinienem
    potraktowac to jako umowa o dzielo i jako ze przekazuje prawa i wylacznosc
    to koszty przychodu 50% i od tego podatek dochodowy (19% lub 30%) ? Tylko
    czy czasem nie powinienem zrobic tego do 20-go dnia nast. miesiaca po
    otrzymaniu kasy? Jak ew. inaczej to rozliczyc oczywiscie aby bylo
    korzystniej? Czy czasem nie musze placic tez VAT???

    pozdrawiam
    Marcin