  • 1. Data: 2012-11-05 20:19:30
    Temat: rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Witam
    Czy rabat przy sprzedaży musi być określany procentowo
    czy może być podany kwotowo?
    Na przykładzie wygląda to tak
    Sprzedałem Klientowi 225 sadzonek pewnej trawki po 1,9 zł
    czyli wyszło do zapłaty 427,50 zł
    Kilka sadzonek było słabszych, ja miałem tego dnia dobry humor więc
    zaokrągliłem kwotę do zapłaty na 400zł ale w rachunku jaki wystawiłem
    Klientowi wpisałem 225 x 1,9zł = 427,50zł.
    Klient jednak chce abym wystawił rachunek na 225szt ale na kwotę taką
    jaka zapłacił czyli 400zł.
    Jak to zrobić prawidłowo bo jak podzielę 400 przez 225 to wychodzą
    ułamki i nie wiem jak zaokrąglić aby wyszło dokładnie 400zł.
    Najprościej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
    i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2012-11-05 21:06:19
    Temat: Re: rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 5 listopada 2012 (20:19:30) napisano:
> [...]
    > Jak to zrobić prawidłowo bo jak podzielę 400 przez 225 to wychodzą
    > ułamki i nie wiem jak zaokrąglić aby wyszło dokładnie 400zł.

    A nie możesz wystawić rachunku w postaci:
    Towar Ilość Cena
    Sadzonki 225szt 1kpl 400zł

    Ja tak właśnie bym zrobił...

    > Najprościej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
    > i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można

    Też nie wiem, i chętnie się dowiem :)

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2012-11-05 21:07:29
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

  • 4. Data: 2012-11-05 22:15:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Nov 2012, Yakhub wrote:

    > W liście datowanym 5 listopada 2012 (20:19:30) napisano:
    >
    > Też nie wiem, i chętnie się dowiem :)

    Hm...
    Nie widzę przeciwwskazań.
    Ba, chyba w Makro dostałem w tym roku, na jakiś towar w promocji
    "drugi dodatkowo" kwitek w postaci "rabat: <tu kwota>", bez
    związku z pozycjami wyżej.
    Akurat to był paragon, ale nie sądzę aby ew. faktura wyglądała
    inaczej.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-11-05 22:47:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > związku z pozycjami wyżej.
    > Akurat to był paragon, ale nie sądzę aby ew. faktura wyglądała

    tez nie widze przeciwskazan.

    kiedys byly bardzo popularne rabaty 0.01 zl.
    bo byla sobie cena brutto i jak sie ją rozbiło na netto i vat to
    wychodziło, że jak sie z netto policzy vat jeszcze raz, to niz cholery
    brutto nie wychodzi.
    wiec zeby sie koncowka zgadzala to sie dopisywalo rabat.

  • 6. Data: 2012-11-05 23:11:13
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    > Hm...
    > Nie widzę przeciwwskazań.
    :)
    Dziękuję tak zrobię
    :)

  • 7. Data: 2012-11-06 01:07:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 05 Nov 2012 20:19:30 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    > Jak to zrobić prawidłowo bo jak podzielę 400 przez 225 to wychodzą
    > ułamki i nie wiem jak zaokrąglić aby wyszło dokładnie 400zł.

    Sadzonka 200 szt. 1,80 zł
    Sadzonka promocja 25 szt. 1,60 zł

    > Najprościej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
    > i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można

    Kasa fiskalna umożliwia udzielenie rabatu kwotowego, więc widocznie nie ma
    przeciwwskazań dla VAT. Sprawdzić jeszcze rozporządzenia dla faktur :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2012-11-06 09:55:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2012, Borys Pogoreło wrote:

    > Kasa fiskalna umożliwia udzielenie rabatu kwotowego, więc widocznie nie ma
    > przeciwwskazań dla VAT.
    > Sprawdzić jeszcze rozporządzenia dla faktur :)

    Hm...
    Rzuciłem okiem w archiwalia - było:
    http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/rabat;na;fakt
    urze,watek,223343.html
    :)
    (zwracam uwagę, że teza "Jackare" z początku wątku nie została
    NIJAK uzasadniona, a "nie bo nie" to dość nieprzekonujący argument)

    Trzeba wyraźnie zastrzec, że jeszcze starsze wątki (z 2003 roku) są
    *nieaktualne*, bo wraz z wejściem do UE zmieniła się zupełnie ustawa
    o VAT.
    W dowodach rzeczowych widać, że w tamtych czasach (<2004) prosiłem
    o wyjaśnienie do faktury składającej się wyłącznie z pozycji numer 2 ;)
    (znaczy z samego rabatu).
    Ale teraz "zasady ramowe" nie tylko liczenia VATu, ale również
    wystawiania faktur, mamy w ustawie.
    Do faktury ustawa nakazuje wpisać "co najmniej", czyli więcej można,
    a w innym miejscu ustawy jest jasno zapisane iż rabat i opust jest w VAT
    czymś prawidłowym.
    Faktycznie, minister ciągle "nie przewidział" czegoś, co ustawa dopuszcza.

    IMVHO, zbliżamy się do przypadku noty ujmującej różnice kursowe :>

    A tak swoją drogą, w pytaniu chodzi raczej o opust, ewentualnie
    bonifikatę :) (rabat jest "procentowy" z założenia)
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/2
    863/Rabaty_opusty_i_bonifikaty_w_podatkach_i_rachunk
    owosci.html

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-11-06 17:42:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 09:55:15 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/2
    863/Rabaty_opusty_i_bonifikaty_w_podatkach_i_rachunk

    Producent kasy się tym nie przejmuje i nazywa te funkcje "+kwota" (narzut)
    i "-kwota" (rabat; niezależnie od "+%" i "-%"). Kasa ma homologację, więc
    widocznie pojęcie "rabatu kwotowego" urzędnikom nie przeszkadza ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl