    From: Gr <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: przelew darowizna
    Date: Wed, 27 May 2009 16:40:30 +0200

    Mam konto na preferencyjnych warunkach (dobry procent) wiec rodzic
    wykonał przelew większej kwoty na moje konto (dużo przekraczający ten
    próg darowizny który wynosi ponad 9tys). Po fakcie dopiero zorientowałem
    się że US się może do tego przyczepić. Rozumiem że muszę im złożyć SDZ2
    i dołączyć potwierdzenie przelewu który był darowizną (podobno mam na to
    pół roku). Nie ma już od tego odwrotu? Nie mogę cofnąć tych pieniędzy z
    powrotem? Nie wiem czy wtedy jeszcze bardziej nie pokręcę sytuacji. Nie
    mam za bardzo czasu na bieganie po urzędach.

    W jaki sposób US kontroluje te przelewy, banki mają obowiązek zgłaszać
    przelewy "większe niż". Czy robią to wyrywkowo?

    Rozumiem że złożenie tego oświadczenia to jedyna rzecz jaką będę musiał
    zrobić, nie poniosę innych konsekwencji tego przelewu (jakieś opłaty,
    podatki przy składaniu PITów itp.). Nie orientuje się w tym.

    dzięki za odp.