  • 11. Data: 2009-01-30 19:12:54
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-30, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    > Ciekawy sposob robienia interesow na gebe?
    > Ja:Wysoki sadzie sprzedalem temu panu towar i wyslalem fakture mailem.
    > On: Wysoki sadzie ja tego pana pierwszy raz na oczy widze.
    > ;)

    Na siłę tworzysz problem gdzie go nie ma. A niby po cholerę miałbyś
    mu mailem wysyłać fakturę, jak już gościa masz przed sobą w momencie
    sprzedaży towaru?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-01-30 19:17:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 19:58:35 kuba <k...@k...onet.pl> napisał(a):

    > Przepraszam a jakiej umowy?
    > Sprzedaje klientowi towar z 14-dniowa platnoscia i jedynym
    > potwierdzeniem jest faktura przez niego podpisana.

    Z tego co zrozumiałem z artykułu to nikt nie będzie
    stał nad głową z pistoletem zmuszając do wysyłania
    faktury mailem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-30 20:00:11
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    kuba pisze:
    > Zwlaszcza jak przyjdzie zaplacic za fakture z opozniona platnoscia o
    > ktorej nic nie wiesz.
    > Co wtedy?

    To samo co teraz. Jest obowiązek wystawienia faktury, ale nie wysłania.
    Może Ci ktoś wystawić i też nie będziesz wiedział.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.net.pl

  • 14. Data: 2009-01-30 20:25:16
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawy sposob robienia interesow na gebe?

    Nikt Ci nie każe. Możesz sporządzić umowę na piśmie.
    A poprzednik ma rację - faktura nie jest dokumentem nakazującym zapłatę.
    Gdyby tak było, to wystawiłbym Ci fakturę za czytanie porad z moich maili i
    domagał się kasy ;-)

    > Ja:Wysoki sadzie sprzedalem temu panu towar i wyslalem fakture mailem.
    > On: Wysoki sadzie ja tego pana pierwszy raz na oczy widze.

    Dlatego z podejrzanymi świrantami umowy sporządza się na piśmie. A jak nie
    umowa, to podpisana przy odbiorze towaru WZ'tka czy protokół odebrania prac
    (jeśli to usługa).

  • 15. Data: 2009-01-31 01:52:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, kuba wrote:

    > Przepraszam a jakiej umowy?

    Zawartej w dowolnej formie i "stwierdzonej pismem".
    KC nie zawiera odrębnej regulacji dla takiego trybu zawierania umowy,
    ale w dość wielu przypadkach się na taki ciąg powołuje:
    _117.html
    ...daj CTL-F i "stwierdzon" do szukania (po kolei).

    > Sprzedaje klientowi towar z 14-dniowa platnoscia i jedynym potwierdzeniem
    > jest faktura
    > przez niego podpisana.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No... to COŚ oświadczył, skoro podpisał.
    Od czasu kiedy podpis NIE jest koniecznym elementem f-ry odpada
    argument "podpisałem nie stwierdzenie transakcji tylko samo otrzymanie
    faktury, bo tak mi kazał przepis o VAT".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-01-31 12:42:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Kontra:

    http://prawo.vagla.pl/node/8340

    Czyżby kaczka dziennikarska (ktoś nie zrozumiał,
    przekręcił i poszedł łańcuszek ) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-01-31 19:14:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Czyżby kaczka dziennikarska (ktoś nie zrozumiał,
    > przekręcił i poszedł łańcuszek ) ?

    Kaczka czy nie kaczka ale wystarczyłoby, żeby usunąć wymóg użycia
    podpisu kwalifikowanego z rozporządzenia.

    Zwłaszcza, że dyrektywa unijna dopuszcza dowolność w tym zakresie.

    Piotrek

  • 18. Data: 2009-01-31 19:49:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 20:14:01 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Kaczka czy nie kaczka ale wystarczyłoby, żeby usunąć wymóg użycia
    > podpisu kwalifikowanego z rozporządzenia.

    Jasne że by wystarczyło, ale jak widać to nie wystarcza tym
    którzy mogą to zrobić

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-01-31 21:36:31
    Od: <s...@a...pl>

    > Jasne że by wystarczyło, ale jak widać to nie wystarcza tym
    > którzy mogą to zrobić

    (P)oseł Andrzej Orzechowski chwalił się na jedmym ze spotkań z wyborcami w moim
    mieście, że pracował nad ostatnimi zmianami VAT, które tak "ulżyły"
    przedsiebiorcom. Zapytałem go dlaczego zatem nie zrobili w końcu "porządku" z
    fakturami. Miałem na myśli likwidację pojec orginału i kopii faktury oraz
    wprowadzenia możliwości przesyłania faktur zwykłym mailem. Trochego zatkało to
    szczegółowe pytanie, ale odpowiedział, że były takie pomysły w komisji sejmowej.
    Lobby urzędnicze zdecydowanie jednak było przeciw arguentujac, że dawałoby to
    pole do nadużyć. Na pytanie, czy zatem nadal jest w urzędach przeświadczenie, że
    każdy Polak to złodziej nie uzyskałem odpowiedzi...

  • 20. Data: 2009-01-31 21:57:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 22:36:31 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > wprowadzenia możliwości przesyłania faktur zwykłym mailem. Trochego zatkało to

    Nie dziwota, takie spotkania to bicie piany jest, najlepsze pytania to
    "kiedy będzie lepiej", a odpowiedź: "we need a change" :-)

> [...]
    > pole do nadużyć. Na pytanie, czy zatem nadal jest w urzędach przeświadczenie, że
    > każdy Polak to złodziej nie uzyskałem odpowiedzi...

    Zlikwidowanie podpisów na fakturach miało być już katastrofą.
    A w praktyce okazuje się że 95% ludzi niespecjalnie chce
    zostawac przestępcami i działają w miarę praworządnie.
    Pomijam takie np. podmienianie faktur w miejsce wystawiania korekt,
    bo to nie ma żadnego znaczenia praktycznego, zwiększa wygodę,
    a że są na to paragrafy to co jakiś czas ktoś wpada i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek