  • 1. Data: 2007-07-10 13:05:02
    Temat: praca emeryta za granicą
    Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl>

    Przepraszam,że tak na skróty, ale nie wiem jak poruszyć sie koło tematu.
    Zona moja - emerytka, nie informując ZUS o tym fakcie/ nie zaieszajć
    świadczenia emerytalnego/ przepracowała we Włoszech pięć lat i nabyła
    prawo do świadczenia emerytalnego włoskiego. Pytanie : czy w tej sytuacji
    bedzie zmuszona do poinformowania o tym fakcie ZUS?, czy ZUS wystąpi o zwrot
    cześći wypłaconego świadczenia emerytalnego pobieranego w kraju ? . Pytanie
    dodatkowe: czy uzyskiwane wynagrodzenie za prace za granicą ma wpływ na
    wysokość świadczenia emerytalnego pobieranego w kraju / zawieszenie częśći
    świadczenia ? Proszę o rzetelne odpowiedzi