  • 11. Data: 2009-02-02 21:40:05
    Temat: Re: podróż służbowa w DG
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > No jasne.
    > W KOSZTY.
    > Brutto (jest zakaz odliczania VAT od usług turystycznych).
    >
    > pzdr, Gotfryd
    nie kumam... skoro jade sluzbowo to nie turystycznie ;).

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 12. Data: 2009-02-02 22:01:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, SlawcioD wrote:

    > nie kumam... skoro jade sluzbowo to nie turystycznie ;).

    Regulacja dotyczy *usługi*, a nie jej *wykorzystania*!
    Istnieją regulacje (w tym dotyczące VAT), które uzależniają
    traktowanie zdarzenia od celu - przykładem jest wynajem lokalu,
    mieszkaniowy jest zwolniony, na cele niemieszkalne nie.
    To prawda.
    Ale istnieją również regulacje które uzależniają traktowanie
    wyłącznie od świadczenia, a nie tego jak ono jest "zużyte".
    I właśnie trafił się hotel - usługa klasyfikowana jako turystyczna
    oraz zapis, że "turystyczne" nie kwalifikują się do odliczania.
    Szkoda o tyle mniejsza, że VAT 7% a i śniadanie da się
    wrzucić w koszty :D, co niekoniecznie zrekompensuje w 100%
    "szkody", ale zawsze coś.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-02-03 08:54:37
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Szkoda o tyle mniejsza, że VAT 7% a i śniadanie da się
    > wrzucić w koszty :D, co niekoniecznie zrekompensuje w 100%

    Pozwolę sie wtrącić;-) może nie w tym miejscu czytam ustawę, ale ja w
    art.88 ust.1 pkt 4 widzę zakaz odliczania VAT od usług hotelowych i
    gastronomicznych, turystyki nie dojrzałam. No ale może to nie to
    miejsce. Przy czym może się czepiam, ale w tym wypadku ktoś słusznie
    zauważył, że on służbowo nie turystycznie, więc ten hotel i gastronomia
    ma większe uzasadnienie w tym przypadku.
    Z ciekawostek : zakaz dotyczy gastronomii, usług cateringowych już nie;-))

  • 14. Data: 2009-02-03 10:02:10
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > śniadanie da się wrzucić w koszty :D,

    Na jakiej podstawie?

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 15. Data: 2009-02-03 10:06:58
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "gonia" <g...@w...pl> napisał

    > Pozwolę sie wtrącić;-) może nie w tym miejscu czytam ustawę, ale ja w
    > art.88 ust.1 pkt 4 widzę zakaz odliczania VAT od usług hotelowych i
    > gastronomicznych,

    Dla mnie to kolejny kretynizm :-/
    Dla firmy świadczącej głównie wyjazdowe usługi serwisowe, podróże służbowe
    to podstawa i konieczność.
    Na hotele wydaje się kupę kasy. Za diabła nie rozumiem, dlaczego od faktur
    hotelowych nie można odliczać VAT'u.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 16. Data: 2009-02-03 12:04:04
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Istnieją regulacje (w tym dotyczące VAT), które uzależniają
    > traktowanie zdarzenia od celu - przykładem jest wynajem lokalu,
    > mieszkaniowy jest zwolniony, na cele niemieszkalne nie.

    Nie bardzo rozumiem. A w jakim innym celu, jak nie "cele niemieszkalne"
    miałaby firma wynajmować lokal?

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 17. Data: 2009-02-03 12:12:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-03, Nixe <nixe> wrote:

    [...]

    > Nie bardzo rozumiem. A w jakim innym celu, jak nie "cele niemieszkalne"
    > miałaby firma wynajmować lokal?

    Mieszkanie służbowe (opłane przez firmę dla pracownika).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-02-03 12:24:36
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Mieszkanie służbowe (opłane przez firmę dla pracownika).

    No, od biedy można uznać ;-)
    A czy taka faktura nie wchodzi przypadkiem w przychód pracownika i nie jest
    opodatkowana i ozusowana?
    Tak się tylko pytam - US'y lubią się czepiać takiej "filantropii" ze strony
    pracodawców.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 19. Data: 2009-02-03 12:26:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-03, Nixe <nixe> wrote:

    [...]

    > No, od biedy można uznać ;-)
    > A czy taka faktura nie wchodzi przypadkiem w przychód pracownika i nie jest
    > opodatkowana i ozusowana?

    Oczywiście że jest. Ale nie jest oVATowana, podobnie jak np. usługi
    medyczne (abonamenty prywatne).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-02-03 12:30:58
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości :

    > Tak się tylko pytam - US'y lubią się czepiać takiej "filantropii" ze
    > strony pracodawców.

    Nie czepiać tylko takie jest prawo. Tzn. odnośnie mieszkania to przyznaję że
    nie wiem, ale za to super martwym w Polsce przepisem jest to że samochód
    służbowy to dochód pracownika i powienien być opodatkowany.

    Dowiedziałem się o tym też przez przypadek gdy dostałem propozycję umowy o
    pracę od firmy zagranicznej konkretnie niemieckiej gdzie tego typu
    opodatkowanie jest standardem i było to określone w umowie.

    Pozdrawiam
    Piotr