  • 1. Data: 2009-01-30 19:26:32
    Temat: podróż służbowa w DG
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam!

    Odbyłem podróż służbową w ramach DG - rano wyjechałem pociągiem,
    wieczorem wróciłem. Odległość 400km w jedną stronę, ponad 12 godzin.
    KPiR, VAT.

    Pytania:

    1. Czy coś na kształt diety mogę zaliczyć w koszta? Jeśli tak, to w jaki
    sposób?
    2. Na miejscu kupiłem bilety komunikacji miejskiej. Nie mam faktury. Co
    zrobić, aby zaliczyć je w koszy? Jeśli jest to możliwe, to czy w kwocie
    netto, czy brutto?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2009-01-30 20:34:16
    Temat: Re: podróż służbowa w DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 2. Na miejscu kupiłem bilety komunikacji miejskiej. Nie mam faktury. Co
    > zrobić, aby zaliczyć je w koszy? Jeśli jest to możliwe, to czy w kwocie

    A to w PL, czy gdzieś za granicę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-30 20:48:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 21:34:16 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A to w PL, czy gdzieś za granicę?

    Na pewno.
    Rano wyjechał wieczorem wrócił. Z PKP w takim czasie może 100km da się pokonać :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-30 21:09:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A to w PL, czy gdzieś za granicę?

    W Polsce.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-30 21:33:25
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > 2. Na miejscu kupiłem bilety komunikacji miejskiej. Nie mam faktury. Co
    > zrobić, aby zaliczyć je w koszy? Jeśli jest to możliwe, to czy w kwocie

    Bilety PKP wrzucasz w koszty i VAT jeśli zawiera:
    1) nazwę i NIP sprzedawcy,
    2) numer i datę wystawienia biletu,
    3) odległość taryfową nie mniejszą niż 50 km,
    4) kwotę należności wraz z podatkiem,
    5) kwotę podatku.

    O komunikacji miejskiej zapomnij.

    brutto

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 6. Data: 2009-01-30 23:17:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 22:33:25 +0100, Daniel Stalica napisał(a):

> [...]
    > 1) nazwę i NIP sprzedawcy,
    > 2) numer i datę wystawienia biletu,
    > 3) odległość taryfową nie mniejszą niż 50 km,

    A najlepiej kupić przez internet, przyślą grzecznie fakturę VAT :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-01-31 02:11:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, Liwiusz wrote:

    > Pytania:
    >
    > 1. Czy coś na kształt diety mogę zaliczyć w koszta? Jeśli tak, to w jaki
    > sposób?

    Masz do poczytania:
    - art.22 ustawy o PDoOF (kawałkami)
    - art.23.1.52 tejże
    - właściwe rozporządzenie ministra od pracy i spraw socjalnych, ale
    możesz poprzestać na wskazniki.pl ;)
    - par.14.3 rozporządzenia MF o KPiR, tego:

    > 2. Na miejscu kupiłem bilety komunikacji miejskiej. Nie mam faktury. Co
    > zrobić, aby zaliczyć je w koszy? Jeśli jest to możliwe, to czy w kwocie
    > netto, czy brutto?

    Ano wziąć te bilety, już skasowane, jako dowód poniesienia kosztu.
    Rozporządzenie MF raczej narusza w zakresie *niektórych* kosztów
    ustawę, nie przewidując wystawienia dowodów wewnętrznych, podczas
    kiedy ustawa nie zabrania zaliczenia wydatku w koszty a zgodnego
    z restrykcjami rozporządzenia dowodu księgowego brak.

    Takim wzorcowym przykładem są różnice kursowe :P, wg rozporządzenia
    nie byłoby jak korygować ich po stronie kosztowej.

    Osobiście zaliczam (takie skasowane bilety) poprzez ujęcie ich na
    DW, potocznie zwanym "delegacją" - jak dla pracownika.
    Kontrola się nie czepiała, acz jakby przyczepiła się do faktu zaliczenia
    brutto byłby problem - trudno orzec, czy podatnik *mógł* dokonać
    odliczenia VAT, skoro minister jawnie określił limit traktowania
    biletu "jak faktury" (IMVHO zresztą - absurd z tym limitem).
    Niemniej są to kwoty niewielkie, najwyżej kazaliby skorygować :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-31 08:04:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > A najlepiej kupić przez internet, przyślą grzecznie fakturę VAT :)

    Faktury na bilety PKP mam, to nie problem. Pytałem się, czy coś
    jeszcze (coś, czego nie poniosłem, ale być może się należy - dieta),
    można zaliczyć w koszty. Już Gotfryd dał mi do poczytania ;)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-02-02 10:21:09
    Od: "Marcin" <brak_Maila@brak_Maila.pl>

> [...]
    > 2. Na miejscu kupiłem bilety komunikacji miejskiej. Nie mam faktury. Co
    > zrobić, aby zaliczyć je w koszy? Jeśli jest to możliwe, to czy w kwocie

    Podepnę się z dodatkowym pytaniem: Czy gdyby podróż się przeciągneła to czy
    fakturę VAT za nocleg w hotelu można również wrzucić w koszty?

    Pozdrawiam
    Marcin
    DG, KPiR, VAT

  • 10. Data: 2009-02-02 18:29:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Marcin wrote:

    > Podepnę się z dodatkowym pytaniem: Czy gdyby podróż się przeciągneła to czy
    > fakturę VAT za nocleg w hotelu można również wrzucić w koszty?

    No jasne.
    W KOSZTY.
    Brutto (jest zakaz odliczania VAT od usług turystycznych).

    pzdr, Gotfryd