    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podróż służbowa w DG
    Date: Tue, 03 Feb 2009 09:54:37 +0100
    Sender: g...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Regulacja dotyczy *usługi*, a nie jej *wykorzystania*!
    > Istnieją regulacje (w tym dotyczące VAT), które uzależniają
    > traktowanie zdarzenia od celu - przykładem jest wynajem lokalu,
    > mieszkaniowy jest zwolniony, na cele niemieszkalne nie.
    > To prawda.
    > Ale istnieją również regulacje które uzależniają traktowanie
    > wyłącznie od świadczenia, a nie tego jak ono jest "zużyte".
    > I właśnie trafił się hotel - usługa klasyfikowana jako turystyczna
    > oraz zapis, że "turystyczne" nie kwalifikują się do odliczania.
    > Szkoda o tyle mniejsza, że VAT 7% a i śniadanie da się
> [...]
    Pozwolę sie wtrącić;-) może nie w tym miejscu czytam ustawę, ale ja w
    art.88 ust.1 pkt 4 widzę zakaz odliczania VAT od usług hotelowych i
    gastronomicznych, turystyki nie dojrzałam. No ale może to nie to
    miejsce. Przy czym może się czepiam, ale w tym wypadku ktoś słusznie
    zauważył, że on służbowo nie turystycznie, więc ten hotel i gastronomia
    ma większe uzasadnienie w tym przypadku.
    Z ciekawostek : zakaz dotyczy gastronomii, usług cateringowych już nie;-))