  • Data: 2009-02-03 14:30:21
    Temat: Re: podróż służbowa w DG
    Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr" <h...@y...com> napisał

    > nie, to nie było niemieckie prawo tylko polskie,
    > firma była niemiecka i otwierała spółkę z o.o. w polsce i jakaś tam
    > kancelaria prawna która ich tu w polsce obsługuje twierdziła że w Polsce
    > też są takie przepisy odnośnie samochodu służbowego jak w niemczech tylko
    > że u nas nikt ich nie przestrzega i nie respektuje,

    Może chodzi o wykorzystywanie samochodu służbowego w celach prywatnych. I tu
    faktycznie należy to odróżnić. Przy czym pierwszy raz słyszę, by było to
    traktowane jako przychód. Raczej paliwo zużyte na cele prywatne nie może
    stanowić KUP i w związku z tym prowadzić należy książkę ewidencji pojazdów i
    każdy przejazd powinien być opisany.

    > I z ciekawości zapytałem jednego znajomego niemca ile on płaci za używanie
    > samochodu służbowego do celów prywatnych: 350 euro/miesiąc.

    Ale komu płaci? Pracodawcy?

    Pozdrawiam
    M.