  • 1. Data: 2006-11-02 20:19:06
    Temat: podatek od udziałów
    Od: "wizard" <w...@g...com>

    witam, moje pytanie brzmi następująco :

    Może zaczne od początku. A więc sprawa ma się tak. Byłem
    udziałowcem sklepu spożywczego. Odchodząc ze spółki w wyniku
    niedogadania się ze wspólnikami na drodze sądowej udało mi się
    uzyskać swoje pieniądze z udziałów. Zwrócone mi pieniądze to
    kwota mojego wkładu w spółkę oraz wszelkie koszta sądowe
    (odsetki). I tu zaczyna się mój problem....mianowicie czy będę
    musiał odprowadzić podatek od całej kwoty , kwoty odsetek a może
    wcale nie muszę odprowadzać podatku , gdyż pieniądze które
    odzyskałem były moim wkładem w spółkę ???

  • 2. Data: 2006-11-02 21:23:52
    Temat: Re: podatek od udziałów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Nov 2006, wizard wrote:

    > Może zaczne od początku. A więc sprawa ma się tak. Byłem
    > udziałowcem sklepu spożywczego. Odchodząc ze spółki w wyniku
    > niedogadania się ze wspólnikami na drodze sądowej udało mi się
    > uzyskać swoje pieniądze z udziałów.

    Ekhm... a to była S.C. czy spzoo (albo siakaś komandytowa)?

    > Zwrócone mi pieniądze to
    > kwota mojego wkładu w spółkę oraz wszelkie koszta sądowe
    > (odsetki).

    Samego *wkładu*?
    A zysku to nic (albo straty)? Mało prawdopodobne żeby wynik
    finansowy zamknął się na zero :)

    > I tu zaczyna się mój problem....mianowicie czy będę
    > musiał odprowadzić podatek od całej kwoty , kwoty odsetek a może
    > wcale nie muszę odprowadzać podatku , gdyż pieniądze które
    > odzyskałem były moim wkładem w spółkę ???

    Pieniądze które:
    - były *wkladem* po prostu odzyskuje się z powrotem
    - były *zyskiem* były opodatkowane w ramach spółki
    W spółce osobowej jest to po prostu majątek wspólników.
    W spółce handlowej IMO ma miejsce "wypłata zysku", jak na
    mój gust opodatkowana dywidendą.
    - IMO niesłusznie wrzucasz do jednego worka koszty sądowe
    i odsetki. Zwrot kosztów to *zwrot kosztów*, a nie żaden
    "zarobek"!

    Pozostają odsetki. Może ktoś ma chęć podywagować ;)
    W szczególności intrygujące jest czy byłyby to (o ile by
    liczyły się do przychodu) przychody z DG czy spoza DG.
    Przypomnę iż fakt uzyskiwania przychodów z DG na długo po
    zamknięciu tejże DG nie jest niczym dziwnym - dla sprzedaży
    ST wpisanych do ewidencji w ustawie jest eksplicite
    wymieniony termin 6 lat!

    pzdr, Gotfryd