  • 1. Data: 2005-07-01 09:12:04
    Temat: podatek od sprzedaży a kredyt???
    Od: ulapod <u...@g...pl>

    Sprzedałam mieszkanie przed upływem 5 lat (nie kupiłam w ciagu 2 lat żadnej
    nieruchomości).
    Z części pieniędzy otrzymanych za mieszkanie Kupujący spłacił kredyt
    (zaciągnięty na owo mieszkanie - jest o tym mowa w akcie).
    W US powiedzieli mi,że spłata kredytu ich nie interesuje, a podatek mam
    płacić od całości ceny sprzedaży.
    Czy rzeczywiście jest to prawda i nic mnie nie ratuje?

    u.

  • 2. Data: 2005-07-01 11:44:45
    Temat: Re: podatek od sprzedaży a kredyt???
    Od: "urzednik" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ulapod <u...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > płacić od całości ceny sprzedaży.
    > Czy rzeczywiście jest to prawda i nic mnie nie ratuje?

    dobrze powiedzieli, za co kupiłeś nikogo nie interesuje, masz płacić ....

  • 3. Data: 2005-07-02 23:21:54
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    ulapod napisał(a) w wiadomości: ...
    >Sprzedałam mieszkanie przed upływem 5 lat (nie kupiłam w ciagu 2 lat
    >żadnej nieruchomości).

    Wg przepisów płaci się podatek.

    >Z części pieniędzy otrzymanych za mieszkanie Kupujący spłacił kredyt

    Kto spłacił? Kupujący Twoje mieszkanie? Może sprzedający, czyli Ty?
    Wtedy podatek się niestety płaci. Bo trudno to podciągnąć pod niżej
    opisaną sytuację.

    >(zaciągnięty na owo mieszkanie - jest o tym mowa w akcie).
    Którym akcie? Gdy kupowłeś mieszkanie, czy gdy sprzedawałeś?

    >W US powiedzieli mi,że spłata kredytu ich nie interesuje, a podatek
    > mam płacić od całości ceny sprzedaży.
    > Czy rzeczywiście jest to prawda i nic mnie nie ratuje?

    Może chodziło o coś takiego:
    Ktoś zmienia mieszkanie. Zanim sprzeda stare, kupuje nowe (musi gdzieś
    mieszkać). Nowe kupuje za kredyt/pożyczkę. Sprzedaje stare i część lub
    cała forsa ze sprzedaży idzie na spłatę kredytu. W ciągu 2 lat od
    sprzedaży nic nie kupuje (sprzedaż starego była później), ale od
    pewnego czasu idzie sprawę załatwić (było pismo jakieś z Min Fin.).
    Należy przed całą operacją powiadomić US i ew. zapłacić 2% PCC jeżeli
    pożyczka była od znajomych. A na końcu udowodnić, że środki ze sprzedaży
    poszły na spłatę pożyczki/kredytu.
    Do niedawna zależało to wyłącznie od dobrej woli US (sprawy w sądach
    ciągną się do dziś). Najciekawiej, to jak przy okazji zmiany mieszkania
    nastąpiła zmiana US. I ten drugi US miał inny pogląd na całą sprawę niż
    pierwszy...
    Arek