  • 1. Data: 2005-07-01 07:20:06
    Temat: Działalność i stała praca
    Od: slawek <n...@d...poczta.onet.pl>

    Witam,
    zastanawiam się nad rozpoczęciem działalności gospodarczej (z pełną
    księgowością). Aktualnie jestem zatrudniony na umowę o pracę od której
    są płacone składki zusowskie. Pytanie mam jednak takie: czy prowadząc tą
    swoją działalność i będąc jednocześnie zatrudnionym muszę opłacać w
    pełni składki zus? Czy może od kwoty minimalnej mogę odliczyć to, co
    jest płacone zusowi w mojej "stałej" pracy?

    pozdrawiam,
    Sławek

  • 2. Data: 2005-07-01 10:30:42
    Temat: Re: Działalność i stała praca
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" <n...@d...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pełni składki zus? Czy może od kwoty minimalnej mogę odliczyć to, co
    > jest płacone zusowi w mojej "stałej" pracy?

    Nie możesz niczego odliczyć, ale poniewaz masz ubezpieczenie z tytułu umowy
    o pracę (musi być na przynajmniej 849zł brutto) to z działalnosci płacisz
    tylko składkę zdrowotą - około 160 zł miesięcznie i jeszcze znaczną jej
    część odliczasz od podatku dochodowego.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS

  • 3. Data: 2005-07-01 22:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2005, slawek wrote:

    >+ Witam,
    >+ zastanawiam się nad rozpoczęciem działalności gospodarczej (z pełną
    >+ księgowością).

    Czekaj.
    Ty sobie chcesz PK na głowę wziąć - i zawracasz sobie głowę
    takim drobiazgiem jak "własny ZUS" ?
    Czy jesteś pewien że wiesz co to jest pełna księgowość ??
    Oczywiście stwierdzenia dotyczące ZUS są prawdziwe zarówno na
    pełnej księgowości, pełnej księgowości uproszczonej (nie krzyczeć,
    chyba w dzisiejszej GP jest koncept coby providerom pozwolić
    na PKU !) oraz KPiR.
    Ale to "wejście z marszu na PK" to hm... podziw wzbudza :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-07-04 09:25:01
    Od: slawek <n...@d...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > na PKU !) oraz KPiR.
    > Ale to "wejście z marszu na PK" to hm... podziw wzbudza :)

    Moja żona jest główną ksiągową w dość dużej firmie i ona by mi ją
    poprowadziła :). Robię wywiad, zanim zacznę ją do tego przekonywać.

    Sławek

  • 5. Data: 2005-07-06 08:35:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2005, slawek wrote:

> [...]
    >+ Moja żona jest główną ksiągową w dość dużej firmie i ona by mi ją
    >+ poprowadziła :). Robię wywiad, zanim zacznę ją do tego przekonywać.

    No dobra.
    Ale po co ci PK - konkretnie co to da i dlaczego nie KPiR ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)