  • 1. Data: 2003-09-03 09:50:46
    Temat: podatek od przychodu?
    Od: mika<a...@w...pl>

    Jestem wspolniczka w firmie, ktora czesciowo byla wlasnoscia mojego
    zmarlego taty. Teraz jego wspolnik zamierza umorzyc na nasza
    prosbe nasze udzialy, z zysku spolki. I teraz pytanie- w jaki sposob
    bede sie musiala rozliczyc z urzedem skarbowym z pieniedzy, ktore z
    tej operacji dostane? Czy oby nie bedzie to rozliczane nie wedlug
    prawa spadkowego, ale jako osobisty przychod?
    W urzedzie dlugo dlugo kiwano glowami i powiedziano ze wlasnie
    bedzie to potraktowane jako podatek od przychodu, co pochlonie
    prawie polowe tej sumy.
    Czy ktos wie cos na ten temat? Z gory dziekuje za wszelkie uwagi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-09-03 10:18:35
    Temat: Re: podatek od przychodu?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mika napisał:

> [...]
    > prawie polowe tej sumy.
    > Czy ktos wie cos na ten temat? Z gory dziekuje za wszelkie uwagi.

    Hmm...
    A może by tak zdradzić jakaż to forma prawna?
    Bo dzis nie wieszczę, kawy nie piłam.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-03 10:47:07
    Od: mika<a...@w...pl>

    > Hmm...
    > A może by tak zdradzić jakaż to forma prawna?
> [...]

    a jest to spolka z o.o.
    dla jasnosci dodam jeszcze ze po smierci mojego ojca razem z mama
    stalysmu sie spadkobierczyniami jego udzialow.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-03 11:39:22
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "mika" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    To najgorszy scenariusz jest Twój:-(
    Podatek od spadku + podatek od dochodu z umorzenia.
    Fiskus się wzbogaci:-(

    Myśl jak to obejść

  • 5. Data: 2003-09-03 11:40:26
    Od: mika<a...@w...pl>

    > Użytkownik "mika" napisał w wiadomości
    >
    > To najgorszy scenariusz jest Twój:-(
    > Podatek od spadku + podatek od dochodu z umorzenia.
    > Fiskus się wzbogaci:-(
    >
    > Myśl jak to obejść

    a czy w ogole da sie cos wymyslic?
    mam na mysli obejscie zgodne z prawem...
    czytajac wszelkie ustawy o podatakch zaczynam dochodzic do wniosku,
    ze uczciwy=biedny:(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-09-03 12:05:34
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > a czy w ogole da sie cos wymyslic?
    > mam na mysli obejscie zgodne z prawem...

    Nie mam pojęcia

    > czytajac wszelkie ustawy o podatakch zaczynam dochodzic do wniosku,
    > ze uczciwy=biedny:(

    Niestety tak.

    Był niedawno artykuł o największych płatnikach podatków w Polsce w 2002.
    Płatnik nr1 (nie należący do medialnego grona 100 najbogatszych) zapłacił 51
    mln podatku od zbycia udziałów wartych 128 mln:-(, bo urosła jego firma,
    którą dawno temu założył z niewielkim kapitałem.

  • 7. Data: 2003-09-04 11:19:29
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "SP9LWH" <s...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > mln podatku od zbycia udziałów wartych 128 mln:-(, bo urosła jego firma,
    > którą dawno temu założył z niewielkim kapitałem.

    IMHO w tym kraju sila glosu przy wyborach powinna byc zwiazana z iloscia
    zaplaconego podatku.
    Nie placisz - nie glosujesz.