  • 1. Data: 2003-09-03 06:39:54
    Temat: 'przepisanie mieszkania' + zakup mieszkania
    Od: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wiem, ze jesli nastapi darowizna mieszkania w pierwszej grupie podatkowej (w
    naszym przypadku Babcia --> Wnuczka) to przy spelnionych kilku warunkach
    (m.inn. brak wlasnego locum, mieszkanie pod danym adresem przez nastepne 5
    lat itp) mozna nie placic podatku od darowizn. Jak to sie ma do przypadku,
    gdy Babcia daruje mieszkanie w grudniu, a w styczniu wnuczka kupi drugie
    mieszkanie? Czy w tym przypadku posiadanie w nastepnym roku podatkowym
    'kolejnego mieszkania' spowoduje obowiazek zaplacenia podatku od darowizn?

    dziekuje za pomoc,

    Jacek

  • 2. Data: 2003-09-03 10:40:31
    Temat: Re: 'przepisanie mieszkania' + zakup mieszkania
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek W." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkanie? Czy w tym przypadku posiadanie w nastepnym roku podatkowym
    > 'kolejnego mieszkania' spowoduje obowiazek zaplacenia podatku od darowizn?

    Re : A co będzie, jeśli wnuczka (już dorosła) kupi sobie mieszkanie po 20
    latach ? Kryteria odczytałeś prawidłowo. Innych uwarunkowań zwolnienia brak
    Jedyne kryterium "przyszłościowe" - to owo 5-cio letnie zamieszkiwanie.
    AR.