  • Data: 2008-07-16 12:04:55
    Temat: po co wprowadzac do ewidencji wyposazenia ?
    Od: wojtek_himself <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Moja ksiegowa radzi mi aby prawie wszystko co ja kupuje na DG (chodzi o
    srodki materialne o wartosci poniżej 1500zl) wrzucac do ewidencji
    wyposażenia. Tłumaczy to tym ze pewne zakupy bedzie mozna pozniej latwo
    powiazać z kosztami uzyskania przychodu a na podatniku przeciez lezy
    udowodnie zwiazku zakupu z kosztami uzyskania przychodu. I tak np.
    telefon za 1zł radzi wprowadzic do Ew.Wyp. bo łatwo bedzie uzasadnic
    zakup np. karty doładowania. Albo miernik za 300zł bo latwo bedzie
    uzasadnic zakup akumulatorów i ladowarki.
    Nie do konca jestem przekonany bo przeciez moge uzasadnic zakup
    akumulatorkow do miernika odwolujac sie do faktury zakupu miernika bez
    wprowadzania tegoz miernika do EW (ewidencja wyposazenia).
    Poniewaz w kwestii podatkow mozna mi wszystko wcisnac wiec zwracam sie z
    pytaniem do grupy: ktore podejscie jest sluszne: ksiegowej czy moje?
    Przeszukujac watki na grupie zauwazylem ze radzi sie unikac wrzucania do
    ewidencji jesli nie ma takiego przymusu. Szczegolnie guru grupy (czyli
    jak zauwazylem Pan Godfryd) radzi aby w przpadkach dowolnosci kierowac
    sie tym co da nam jakies korzysci podatkowe.

    I drugie pytanie: jaka jest roznica przy sprzedazy (oraz przekazaniu na
    potrzeby osobiste) wyposazenia ewidencjonowanego, nieewidencjonowanego i
    ST? Chodzi mi o roznice w podatku dochodowym oraz w VAT-cie (jestem
    VAT-owcem i korzystam z odliczenia VATu przy zakupach jesli to mozliwe).

    Pozdrawiam
    wojtek_himself