  • Data: 2011-05-18 13:35:31
    Temat: nieruchomość w spadku, jej sprzedaż i podatek?
    Od: "jan kowalski" <0...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Załóżmy że 7 lat temu odbyła się sprawa o nabycie spadku i uzyskałem 1/7
    udziałów spadku, podatku od nabycia spadku nie było, bo się przedawnił (us
    powinien w 5 lat ścigać, później już nic się nie da z tym zrobić).
    Teraz odbywa się w sądzie sprawa o dział spadku, masą spadkową jest
    nieruchomość i otrzymuję fizycznie całą nieruchomość na własność (załóżmy że
    to tacy zgodni spadkobiercy).
    Nieruchomość chcę sprzedać, ale mam pytanie o podatek od tej sprzedaży.
    Formalnie jeśli w ciągu 5 lat od otrzymania tej nieruchomości sprzedam ją, to
    muszę zapłacić podatek (19%?). Ale od kiedy liczy się te 5 lat? od otwarcia
    spadku, od sprawy o nabycie spadku czy od sprawy o dział spadku?

    Jeśli od sprawy od nabycia spadku, to jak się ma fakt, że w spadku dostałem
    1/7 udziałów, a nieruchomość na dziale spadku cała przypada mi?