eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiniby oczywiste, a jednak...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2007-11-05 10:42:55
    Temat: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

    Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
    Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
    miesiącu.

    W którym miesiącu powstaje koszt?


  • 2. Data: 2007-11-05 10:44:28
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał(a):

    > Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:
    >
    > Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
    > Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
    > miesiącu.
    >
    > W którym miesiącu powstaje koszt?

    to w końcu towar czy wyposażenie ?


  • 3. Data: 2007-11-05 10:48:47
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>


    <t...@o...pl> wrote in message news:op.t1besekiipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    > Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał(a):
    >
    >> Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:
    >>
    >> Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
    >> Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
    >> miesiącu.
    >>
    >> W którym miesiącu powstaje koszt?
    >
    > to w końcu towar czy wyposażenie ?
    >
    o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
    handlowy)


  • 4. Data: 2007-11-05 10:52:21
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał(a):

    >
    > <t...@o...pl> wrote in message
    > news:op.t1besekiipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    >> Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p...@w...pl>
    >> napisał(a):
    >>
    >>> Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:
    >>>
    >>> Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
    >>> Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
    >>> miesiącu.
    >>>
    >>> W którym miesiącu powstaje koszt?
    >>
    >> to w końcu towar czy wyposażenie ?
    >>
    > o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
    > handlowy)

    księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść ten
    sam
    dla obu sprzypadków.


  • 5. Data: 2007-11-05 11:08:46
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    t...@o...pl pisze:
    > Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał(a):
    >
    >>
    >> <t...@o...pl> wrote in message
    >> news:op.t1besekiipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    >>> Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p...@w...pl>
    >>> napisał(a):
    >>>
    >>>> Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:
    >>>>
    >>>> Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na
    >>>> podstawie Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już
    >>>> w następnym miesiącu.
    >>>>
    >>>> W którym miesiącu powstaje koszt?
    >>>
    >>> to w końcu towar czy wyposażenie ?
    >>>
    >> o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
    >> handlowy)
    >
    > księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść ten
    > sam
    > dla obu sprzypadków.
    >


    Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym.
    Moment powstania kosztu nie ma związku z zapłatą.
    Koszt w miesiącu otrzymania faktury. Ponieważ towar z fakturą przychodzą
    jednocześnie nie ma żadnych innych możliwych rozwiązań.

    Do Piotra - Może podesłać te "różne interpretacje" dotyczące stanu
    prawnego po 31 grudnia 2006?

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813


  • 6. Data: 2007-11-05 11:13:48
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2007 o 12:08:46 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > t...@o...pl pisze:
    >> Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p...@w...pl>
    >> napisał(a):
    >>
    >>>
    >>> <t...@o...pl> wrote in message
    >>> news:op.t1besekiipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    >>>> Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p...@w...pl>
    >>>> napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest
    >>>>> Waszej:
    >>>>>
    >>>>> Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na
    >>>>> podstawie Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już
    >>>>> w następnym miesiącu.
    >>>>>
    >>>>> W którym miesiącu powstaje koszt?
    >>>>
    >>>> to w końcu towar czy wyposażenie ?
    >>>>
    >>> o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
    >>> handlowy)
    >> księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść
    >> ten sam
    >> dla obu sprzypadków.
    >>
    >
    >
    > Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym.
    > Moment powstania kosztu nie ma związku z zapłatą.
    > Koszt w miesiącu otrzymania faktury. Ponieważ towar z fakturą przychodzą
    > jednocześnie nie ma żadnych innych możliwych rozwiązań.
    >

    w tym roku przy uproszonym prowadzeniu KPiR moment poniesienia kosztu to
    moment
    wystawienia faktury, natomiast przy materiałach trzeba i tak wpisu dokonać
    w dniu otrzymania tychże, więc data faktury jest drugorzędna(hardkorowcy
    mogą
    wpisywać sobie dwa razy :) ).
    Co do potrącenia kosztu, to przy uproszczonym prowadzeniu KPiR, trzeba go
    dokonać
    w roku poniesienia, co by sugerowało dowolność, ale jak znam życie to
    bezpieczniej
    jest pilnować potrącania z datą faktury.


  • 7. Data: 2007-11-05 21:37:03
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > Dnia 05-11-2007 o 12:08:46 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):
    >
    >> t...@o...pl pisze:
    >>> Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał(a):
    [...i tak dalej, przytnę bezczelnie...]
    >>>>>
    >>>>>> Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

    A tekst ustawy nie może być?
    Tak po prostu? ;)

    >>>>>> Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
    >>>>>> Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
    >>>>>> miesiącu.
    >>>>>>
    >>>>>> W którym miesiącu powstaje koszt?

    "Wyrażam zdanie odrębne do już wymienionych".
    Szkoda że więcej tych zdań nie było :)

    >>>>> to w końcu towar czy wyposażenie ?
    >>>>>
    >>>> o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
    >>>> handlowy)

    ...było się tłumaczyć że "towar w rozumieniu VAT", byłbyś prawniczo
    "czysty" ;)

    >>> księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść ten
    >>> sam dla obu sprzypadków.
    >>
    >> Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym.

    Zgoda.

    >> Moment powstania kosztu nie ma związku z zapłatą.

    Niekiedy nie ma ;) (patrz niżej - bo IMO w szczególnych przypadkach jest
    powiązany z "postawieniem do dyspozycji").
    Znaczy to "niekiedy" może być 99,98% kosztów, ale co mi tam - jak znam
    wyjątek to będę go bronił :O
    UWAGA: to jest sprawa zupełnie uboczna dla "naszego" wyposażenia, czepiam
    się dla formalności, bo jeszcze ktos się zgodzi że "nigdy nie ma związku
    z zapłatą" i źle na tym wyjdzie ;)

    >> Koszt w miesiącu otrzymania faktury.

    Protest wnoszę.
    Nienienie - w miesiącu "oddania do używania"!

    >> Ponieważ towar z fakturą przychodzą
    >> jednocześnie nie ma żadnych innych możliwych rozwiązań.

    Tylko warunkowo, przyjmując iż nie da się udowodnić, że "przekazanie do
    użytkowania" nastąpiło kiedy indziej.
    Dobrze wiesz, że co najmniej teoretycznie *mogłoby* dać się udowodnić,
    jakby przylazła kontrola i stwierdziła obecność owego "wyposażenia"
    w fabrycznie zafoliowanym pudełku :>
    Zdaje się sama pisałaś, że kiedyś niezobowiązująco ;) zwrócili Ci uwagę,
    że nierozpakowana paczka papieru do drukarki to w magazynie powinna
    być, a nie w kosztach? Wiem, na PK itp.
    Ale przypadkiem przepis nt. wyposażenia jest ten sam (KPiR/PK)!
    :)

    > w tym roku przy uproszonym prowadzeniu KPiR moment poniesienia kosztu to
    > moment wystawienia faktury,

    "o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej", możemy się zgodzić?
    I musi to być przepis rangi ustawowej, też wypada się zgodzić.
    Przykład?
    Jak to będzie faktura za "osobistą" umowę o dzieło, to też koszt
    będzie kiedy indziej, przypadkiem w terminie... zapłaty! (ściślej:
    postawienia do dyspozycji, co kasowo na jedno wychodzi, bo pieniądz
    nawet jak jest to jakby go nie było - ruszyć nie wolno).

    Pasuje?

    > natomiast przy materiałach trzeba i tak wpisu dokonać
    > w dniu otrzymania tychże, więc data faktury jest drugorzędna(hardkorowcy mogą
    > wpisywać sobie dwa razy :) ).

    Optymista. Tylko dwa? ;)

    A wracając do tezy terminu:
    Czyżbyście się z Maddy zmówili, że art.22d.1 *nie jest* lex specialis???
    Mogę wiedzieć "dlaczego"?

    Przecież przepis ten spełnia (IMO) *wszystkie* wymogi dla przepisu
    szczegółowego, jako iż:
    - zapisany jest "później", jako wyjątek dla przepisów poprzednich
    - określa warunek powstania kosztu *w ogóle* - przepis art. 22.6b określa
    jedynie moment poniesienia kosztu, *jeśli* wydatek jest kosztem.
    A z 22.d.1 wynika jasno, że przed "wprowadzeniem do używania" toto
    coś co zakupiono kosztem *nie jest*! Wcale!

    Gdzie się mylę, bo muszę się mylić, mając oboje przeciw sobie, no nie???
    :)

    pzdr, Gotfryd


  • 8. Data: 2007-11-05 22:01:15
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2007 o 22:37:03 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    >
    >> w tym roku przy uproszonym prowadzeniu KPiR moment poniesienia kosztu
    >> to moment wystawienia faktury,
    >
    > "o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej", możemy się zgodzić?
    > I musi to być przepis rangi ustawowej, też wypada się zgodzić.
    > Przykład?
    > Jak to będzie faktura za "osobistą" umowę o dzieło, to też koszt
    > będzie kiedy indziej, przypadkiem w terminie... zapłaty! (ściślej:
    > postawienia do dyspozycji, co kasowo na jedno wychodzi, bo pieniądz
    > nawet jak jest to jakby go nie było - ruszyć nie wolno).
    >
    > Pasuje?
    >

    Pasuje


    >> natomiast przy materiałach trzeba i tak wpisu dokonać
    >> w dniu otrzymania tychże, więc data faktury jest
    >> drugorzędna(hardkorowcy mogą
    >> wpisywać sobie dwa razy :) ).
    >
    > Optymista. Tylko dwa? ;)
    >

    :)

    > A wracając do tezy terminu:
    > Czyżbyście się z Maddy zmówili, że art.22d.1 *nie jest* lex
    > specialis???
    > Mogę wiedzieć "dlaczego"?
    >
    > Przecież przepis ten spełnia (IMO) *wszystkie* wymogi dla przepisu
    > szczegółowego, jako iż:
    > - zapisany jest "później", jako wyjątek dla przepisów poprzednich
    > - określa warunek powstania kosztu *w ogóle* - przepis art. 22.6b określa
    > jedynie moment poniesienia kosztu, *jeśli* wydatek jest kosztem.
    > A z 22.d.1 wynika jasno, że przed "wprowadzeniem do używania" toto
    > coś co zakupiono kosztem *nie jest*! Wcale!
    >
    > Gdzie się mylę, bo muszę się mylić, mając oboje przeciw sobie, no
    > nie???

    A czemu masz się mylić, ja do 22x rzadko zaglądam więc zapomniałem
    o tym 22d.1 z którego sam nie raz korzystałem już :)

    BTW jak byś to dla "kwartalniaków" odczytał? Jeśli wpiszę w listopadzie
    taki koszt który kosztem będze dopiero w grudniu(zgodnie z tym 22d.1),
    to co wtedy :) ?


  • 9. Data: 2007-11-05 22:04:27
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Wróóćććć....

    bez założenia że to towaro-wyposażenie posłuży dłużej niż rok
    z planu podminowania mojego autorytetu nici ;)


  • 10. Data: 2007-11-05 23:52:27
    Temat: Re: niby oczywiste, a jednak...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > BTW jak byś to dla "kwartalniaków" odczytał?

    "W miesiącu przyjęcia do używania". Kwartał wyjdzie z miesiąca :)

    > Jeśli wpiszę w listopadzie
    > taki koszt który kosztem będze dopiero w grudniu(zgodnie z tym 22d.1),
    > to co wtedy :) ?

    ...to w razie kontroli US będzie chciał udowodnić to samo co Wam
    wyszło niechcący, dobrze by mieć więc jakieś "inne dowody" - w postaci
    opisu na f-rze zakupu na przykład :)

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1