eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinadpłacony podateknadpłacony podatek
  • Data: 2014-08-26 23:09:29
    Temat: nadpłacony podatek
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam
    Jak to się mówi młodzieżowo - taka sytuacja:
    Jednosobowa działalność - zwolniona z Vat. Podatek za 2013 zapłacony, a
    do podstawy opodatkowania została doliczona kwota jednego rachunku (za
    usługę), który miał być wystawiony z datą 2013. Usługa została wykonana w
    2014, ale z klientem była umowa, że wystawi na 2013 niezależnie, czy się
    uda skończyć w 2013
    Jednak okazało się, że klient wystawił rachunek z datą 2014.
    Tak więc podatek nadpłacony.
    Jak to rozwiązać, żeby czujne oko US specjalnie nie skupiło się na tej
    biednej jednoosobowej działalności?
    Złożyć korektę zeznania i co tam napisać? Że klient nie wystawił rachunku
    w 2013 z podowu wady usługi i wystawił go dopiero w 2014 po usunięciu
    wady? Nie będzie problemów?
    Ja się nie znam na podatkach - sprawa nie dotyczy mnie osobiście, ale
    wiem, że o ile US wspaniałomyślnie przyjmie bez pytań jeśli mam coś
    dopłacić do podatku, to ubieganie się o jakiś zwrot łatwe już być nie
    musi.
    Dodam, że ten rachunek nieplanowany na 2014 bardzo bruździ, bo blokuje
    możliwość przyjęcia innego większego rachunku w tym roku - razem(z
    innymi) przekroczyłyby limit zwolnienia z Vat. No ale jak się nie da, to
    ten następny będzie wystawiony dopiero w 2015. Vat źle widziany - trzeba
    by podnieść ceny klientom.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1