  • 1. Data: 2003-03-28 22:11:35
    Temat: marynarz+podatek
    Od: cis_fun <_...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Moj znajomy ma taki problem, a przez niego ja tez.
    Otoz w zeszlym roku wynajmowal mieszkanie no i jednoczesnie plywal na
    statku. Wiadomo, ze musi pokazac w rozliczeniu podatkowym swoje dolary
    przeliczone na zlotowki. jesli chodzi o panstwo (armatora) to jest to
    Cypr a wiadomo, ze Polska podpisala umowe z tym panstwem o nieplaceniu
    podwojnego podatku.
    No i teraz robi sie problem.
    W umowie jest. ze podatek jest odprowadzany zgodnie z prawem cypryjskim.
    Skad ja mam znac prawo cypryjskie, czy oni (armator) tam placi podatek
    czy nie ?? Bo pewnie spolka tego nie powie.

    No i teraz jak mam zaplacic za dochod otrzymany w Polsce ?? Czy dochod
    zarobiony za granica wplywa jakos na kwote podatku za dochod otrzymany w
    Polsce??.
    Doczytalem sie takiej rzeczy: "W kraju istnieje jedynie obowiazek
    uwzglednienia dochodow uzyskanych za granica przy obliczaniu naleznej
    stopy procentowej dla dochodow uzyskanych w kraju."

    Przepraszam za lamerskie pytanie, ale stopa procentowa w tym wypadku
    okresla jaki procent z dochodu uzyskanego w kraju mam zaplacic w
    urzedzie ? Przykladowo zarobilem 15 tys dolarow co daje okolo 60 tys zl,
    a za wynajmowanie mieszkania zarobilem 10 tys zl. W sumie moj dochod
    wynosi 70 tys zl. I dla takiego dochodu oblicza sie prog podatkowy i
    podatek liczy sie dla 10 tys zl ??. Pocieszczie mnie i powiedzcie, ze
    dobrze mysle ;) Bo juz sily nie mam. :(

    I jeszcze jedno pytanko. Sa tzw diety marynarskie, ktore mozna odliczyc.
    ale wydaje mi sie, ze tylko w przypadku placenia podatku $, a chyba
    tego ( ze wzgledu na umowe z cyprem)nie musze robic.

    Pozdrawiam i przepraszam za dlugi post i z gory dziekuje za pomoc ;)

    --
    Rafal M