    From: "retryko" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: linowy 19 - czy moge ??
    Date: Tue, 7 Mar 2006 14:33:00 +0100

    Sprawa wyglada tak. Moj tata prowadzi firme, jestem zatrudniony u niego.
    Firma jest zamykana, ja zakladam firme na siebie (zwalniam sie u ojca).
    Zamierzam swiadczyc takie uslugi jak moj tata. I teraz pytanie czy moge
    wybrac liniowy podatek 19 % ?
    Wg mnie tak bo przeciez nie bede swiadczyl uslug na rzecz bylego pracodawcy
    (niegdzie indziej zatrudniony tez nie jestem).
    Chyyba ze ktos ma inne zdanie, bo dla mnie zagmatwany jest ten tekst :

    "Gdy podatnik, który wybrał liniowy PIT, uzyska z pozarolniczej działalności
    gospodarczej prowadzonej samodzielnie.... odpowiadających czynnościom, które
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
    - wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    - wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy -
    podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w omawiany
    sposób i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o wysokości
    dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek obliczonych przy
    zastosowaniu skali podatkowej oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu
    tych zaliczek."