  • Data: 2007-01-07 20:54:03
    Temat: likwidacja DG i remanent likwidacyjny
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podobno likwidując DG trzeba zrobić remanent likwidacyjny i zapłacić VAT
    :(((
    Mam na stanie jakiś-tam komputer, telefon bezprzewodowy,komórkę itp.Czyli w
    sumie będzie to wyposażenie i środki trwałe. Rozumiem, że trzeba zrobić
    zestawienie i policzyć VAT.
    Czy od środków zamortyzowanych też trzeba zapłacić VAT ???? Od wartości
    początkowej ????

    Ponieważ zginęła mi ewidencja ST i wyposażenia, a jak jej nie znajdę to
    musze ją odtworzyć. Czy ST nabyte/wytworzone przed 2001 też trzeba w niej
    wykazywać ??? /kiedyś mogły być wykazane w deklaracji VAT jako "zakupy
    inwestycyjne":czy kontrola może sięgnąć do tamtych deklaracji sprzed 2001,
    czyli więcej, jak 6 lat wstecz ?

    W jaim celu /teraz doczytałem/ składa się zawiadomienie do naczelnika US o
    planowanym remanencie ?

    Czy jeżeli miałem komputer wytworzony we własnym zakresie w 1997 roku , był
    zamortyzowany, potem go modernizowałem w 2001 i 2005 przez wymiane
    wszystkiego, przy cenie jednostkowej podzespołów /a takze i łączne/ poniżej
    limitu ST to mam wykazać wartość początkową tego komputera z 1997
    ???(zakłądam, że kazda z tych modernizacji była kosztem uzyskania przychodu
    i nie zwiększała wartości środka trwałego) Jak to mądrze i zgodnie z prawem
    ale i __dobrze__ zrobić ???

    Z góry uprzedzam podpowiedzi:sprzedaj na allegro lub sąsiadowi za grosze.
    Niestety nie moge zrobić już żadnej operacji :(((

    Sorry, że pisze trochę "na szybko" i może w mało przemyślany sposób, ale na
    dalsze szczegółowe pytania przyjdzie jeszcze czas...

    --
    Marek