    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: komis art. 120 VAT w praktyce sklepu
    Date: Fri, 7 May 2004 16:06:28 +0200
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl

    Witam!
    Czy ktoś mógłby pomóc mi rozwikłać rozliczenia komisowe w świetle nowej
    ustawy VAT (pełna księgowość, sklep sprzedaje towary nowe stosując
    "normalne" rozliczenia oraz używane, przyjmując od osób fizycznych nie
    prowadzących działalności gosp na umowy komisowe):

    - wiem jak wystawić fakturę VATmarża - sprzedając towar wpisuję tylko kwotę
    brutto, po sprzedaży wystawiam fakturę na samą marżę (czy to ma być fv
    wewnętrzna, czy kto jest jej odbiorcą??)

    - jak sprzedawać takie towary używane w świetle art. 120 na kasie fiskalnej.
    Przed 1 maja sprzedawałam to na stawkę zw. i na koniec miesiąca
    wyksięgowywałam z rejestru VAT, obliczałam prowizję komisową i tylko ją
    uwzględniałam w deklaracji VAT. Czy mogę pozostać przy tym sposobie?

    - czy prowizję komisową (czyli marżę) powinnam "nabijać" na kasę fiskalną,
    czy też wystarczy faktura wewnętrzna zbiorczo na koniec miesiąca.

    - czy stosując rozliczenie wg art. 120 dla sprzedaży komisowej jesteśmy
    nadal 100% VAT - chcę się upewnić, że nie muszę jakiejś struktury sprzedaży
    obliczać (bo poza tym komisem, sprzedajemy w kraju towary opodatkowane
    stawkami 22% lub 7%).

    Magda