    From: "Vicia" <p...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kolejnosc dokumentow miedzy firmami
    Date: Fri, 17 Dec 2010 14:53:54 +0100

    hej mam mala zagwozdke. Mamy firme ktora zajmuje sie sprzedaza jednego
    materialu od konkretnego producenta. Jestesmy wylacznym dystrybutorem. Nie
    prowadzimy magazynu fizycznie tzn klient kupujac od nas, bedzie dostawal
    przesylke bezposrednio od producenta- bo tak latwiej. Jak to rozwiazac
    papierkowo?
    wstepne zalozenie:
    -klient decyduje sie na zakup
    -wplaca pieniadze na konto
    -my w tym momencie "kupujemy" towar u producenta
    -ten nam wystawia fakture
    -my wprowadzamy towar na magazyn na podstawie faktury
    -wystawiamy fakture klientowi zdejmujac tym samay dany towar ze stanu
    magazynowego
    -faktura jest wysylana osobno poczta do klienta lub mailem do producenta, a
    ten majac nasze upowaznienie podpisuje ja i dorzuca do przesylki

    Jak dla mnie troche za duzo krokow.
    Towar na magazyn musze wprowadzic przed sprzedaza- to logiczne. Czy moze byc
    opcja ze wprowadzam towar "z glowy" (wiem ze producent ma to na stanie), a
    nastepnie wystawiam fakture klientowi?
    A producent mi wystawia np na koniec miesiaca zbiorcza fakture za sprzedany
    mi towar?

    A moze jeszcze jakies latwiejsze rozwiazanie przyjdzie Wam do glowy? Calosc
    chcialbym oprzec na Subiekcie GT.

    No i drugie pytanie. Poki co nie mamy kasy fiskalnej, czesc klientow bedzie
    indwidualnych. Wystawiam im wiec fakture normalnie na dane typu imie,
    nazwisko, adres? a jak nie chca podac NIPu lub w ogole adresu?

    pzdr
    Anax