  • 1. Data: 2004-04-18 06:37:17
    Temat: kasa fiskalna a faktury
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    Czy moje rozumowanie jest prawidłowe:
    będę wykonywała usługi w większości dla firm ale nie wykluczam, że "trafi"
    sie też jakaś osoba fizyczna bez DG. W związku z tym kupuję kasę fiskalną.
    Czy na tej kasie nabijać jedynie sprzedaż dla osób fizycznmych bez DG czy
    też całą sprzedaż, w tym również potwierdzona fakturami dla innych firm?
    Na podstawie bezkresnych zasobów tejże grupy dyskusyjnej, doszłam do
    wniosku, że mogę sobie darować nabijanie faktur dla firm ale jeżeli to
    zrobie to nie będzie to wielkim błędem.
    Co na to doświadczeni praktycy?

    --
    pozdrawiam
    ewka

  • 2. Data: 2004-04-18 09:22:54
    Temat: Re: kasa fiskalna a faktury
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "ewka" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Na podstawie bezkresnych zasobów tejże grupy dyskusyjnej, doszłam do
    > wniosku, że mogę sobie darować nabijanie faktur dla firm ale jeżeli to

    możesz nabijać CAŁĄ SPRZEDAŻ na kasę fiskalną - wtedy będziesz mieć wygodę
    prowadzenia rejestru sprzedaży VAT - możesz wyłącznie wpisywać raport
    miesięczny z kasy.
    Jest jedno ale: do kopii faktury musisz przypinać paragon fiskalny na tę
    sprzedaż. Jeśli paragon się zgubi to musisz zapłacić VAT dwa razy - raz
    poprzez nabicie na kasę, drugi raz z samej faktury.
    Dlatego ja ten sposób stosuję tylko wtedy gdy klient nie prowadzący
    działalności chce fakturę - wtedy trzeba także nabić na kasę.

    pzdr.
    Magda

  • 3. Data: 2004-04-18 10:53:55
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Jest jedno ale: do kopii faktury musisz przypinać paragon fiskalny na tę
    > sprzedaż. Jeśli paragon się zgubi to musisz zapłacić VAT dwa razy - raz
    > poprzez nabicie na kasę, drugi raz z samej faktury.

    w takim przypadku nie ma koniecznosci placenia podwojnego vatu!
    ??? jest jeszcze kopia paragonu na drugiej rolce, m.in. po to aby mozna bylo
    udowodnic ze paragon zostal nabity. wiec wystarczy opisac fakture bez
    paragonu dolaczyc kopie paragonu z drugiej rolki i wystarczy

    vladi

  • 4. Data: 2004-04-18 11:25:35
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5tmnn$paj$1@inews.gazeta.pl>, vladi wrote:

> [...]
    > udowodnic ze paragon zostal nabity. wiec wystarczy opisac fakture bez
    > paragonu dolaczyc kopie paragonu z drugiej rolki i wystarczy

    Serio?!

    Bo ja mam dwa paragony, które mi pracownik przedarł - tzn. wyrwał z kasy
    zanim zafiskalizował transakcję, a musiałem do nich faktury wystawić. I to
    paragony za żadną tam coca-colę, tylko sporą sprzedaż. ;(
    Skleiłem je, do faktury u siebie dopiąłem ładne wyjaśnienie, że przykro że
    się podarł, ale nic już na to nie poradzę, a przecież jest kopia na rolce,
    więc sobie możeie zweryfikować, a tak w ogóle to przecież nie mogę tej
    sprzedaży uznać 2x, bo nie wolno dokumentować nieistniejących zdarzeń
    gospodarczych itd. ;-)

    Wycięcie paragonu z drugiej rolki i dopięcie rozwiązałoby temat, tylko nie
    jestem pewien, czy tak można.

    BTW - jak się takie faktury do paragonu księguje w KPiR i rejestrze?
    Wpisuje się z kwotą 0 i komentarzem, czy co...?
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2004-04-18 12:32:05
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Bo ja mam dwa paragony, które mi pracownik przedarł - tzn. wyrwał z kasy
    > zanim zafiskalizował transakcję,

    to tak jakby ich nie bylo. paragon musi byc zafiskalizowany. poza tym nie
    znam kasy ktora drukuje paragon a dopiero potem nastepuje fiskalizacja.

    vladi

  • 6. Data: 2004-04-18 13:38:29
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5tsfp$q5i$1@inews.gazeta.pl>, vladi wrote:

    > to tak jakby ich nie bylo. paragon musi byc zafiskalizowany. poza tym nie
    > znam kasy ktora drukuje paragon a dopiero potem nastepuje fiskalizacja.

    Nie, czekaj. Wklepujesz ilość, towar ew. cenę i wyjeżdża kawałek węzyka z
    tym towarem. Wtedy kasa czeka na kolejną pozycję lub naciśnięcie przycisku
    typu 'gotówka' fiskalizującego transakcję. Wcześniej można ją anulować,
    potem już nie. No i właśnie mi pracownik (tak naprawdę to mój tata, który
    pod moją nieobecność musiał coś sprzedać... ;-) myśląc, że to już koniec -
    urwał paragon. Potem nacisnął przycisk kończący zabawę, a tu znowu coś
    wylazło... ;-) No to urwał jeszcze raz, skleił taśmą i teraz mam problem. ;-)
    --
    Samotnik