    From: "DarekS" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jeszcze o samochodzie
    Date: Wed, 22 May 2002 13:49:36 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.149.125

    Na wstępie przepraszam jeżeli ten temat był juz omawiany, ale nie znalazłem
    go w archiwum w satysfakcjonującym zakresie.
    Rozpocząłem dz. gosp. od 1.03 i za 03 na nieszczęście odliczyłem VAT od
    faktur za paliwo z prywatnego samochodu os. Z tego co wiem teraz nie wolno
    mi tego robić, a więc muszę zrobić korektę VAT-7. Czy podatek muszę dopłacić
    z odsetkami?
    Napiszę teraz co wiem o samochodzie w firmie i proszę o poprawienie jeśli
    coś jest nie tak, bo nie chce popełnić już błędu.
    Koszty eksploatacji samochodu prywatnego mogę rozliczać w zakresie
    wykorzystywania go dla celów służbowych, ale muszę prowadzić ewidencję
    przebiegu pojazdu wg obowiązującego wzoru. Jako koszty wyjazdów wpisuję
    ilość km x stawka za 1 km a jako koszty eksploatacji - faktury (w kwocie
    netto czy z VAT-em?) za paliwo, części i drobne naprawy, przegląd itp (czy
    ubezpieczenie też?). Na zakończenie miesiąca wpisuję do księgi pir mniejszą
    z kwot z ewidencji.
    Kiedy rozlicza się różnicę? (na koniec mies> czy roku?)
    Jak? (dopisuje do nast. mies.?)
    Czy wobec tego, że VAT-u za paliwo nie można odliczyć to VAT z pozostałych
    faktur można? (np za zakup akumulatora czy wymianę klocków hamulcowych)
    Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.
    Pozdrowienia i dziękuję
    Darek