  • Data: 2007-02-08 16:26:11
    Temat: j...@t...net.pl
    Od: "Jacek J." <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym zorientowałem się, że popełniłem
    błąd w PIT za 2005 rok. Sprawa następująca. W październiku roku 2005 podpisałem
    umowę o dzieło na wykonanie pewnej pracy. Termin realizacji i zapłaty w
    styczniu 2006. Rozliczając się za rok 2005 znajoma księgowa, która mi to
    robiła, wpisała błędnie (na podstawie rachunku za umowę o dzieło) przychód 1500
    PLN w roku 2005 a nie 2006. Czyli sytuacja jest taka, że w 2005 roku wpisałem
    dodatkowy przychód 1500 PLN za który defacto nie wpłynął podatek. Podatek ten
    wpłynął na początku 2006 roku. Zorientowałem się o błędzie gdy przejrzałem PIT
    od firmy z tego roku i zauważyłem tą nieszczęsną umowę o dzieło.

    Moje pytanie co mam teraz zrobić ? Podatek wpłynął ale nie w roku, za który
    wypełniałem PIT.

    Pozdrawiam
    Jacek