  • Data: 2007-02-08 20:04:48
    Temat: Re: j...@t...net.pl
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Feb 2007, t wrote:

    > Hmm zaraz zaraz. Czy mi sie zdaje czy wychodzi na to że jest poważny problem?
    > Nie mając DG i wystawiając rachunek generujemy memoriałowy przychód,

    Błąd.
    Przychód jest generowany memoriałowo *tylko* przy wskazanych rodzajach
    przychodu, w tym z DG :)
    Ogólną zasadą jest zaliczenie przychodu "z dniem postawienia do
    dyspozycji", więc jeśli termin zapłaty opiewał na styczeń 2006 to
    nawet jakby wcześniej zapłacili byłaby to zaliczka (!) a jak zapłacili
    w terminie albo później to liczy się dzień "postawienia" - czyli albo
    wyłożenia do sejfu kasowego razem z poleceniem wypłaty, albo z dniem
    *wpływu* na konto (a ściślej: zarachowania wpływu przez bank, to
    że w dniu "wpływu" kwoty nie było widać nic nie znaczy, choć chyba
    dziś to się nie zdarza).

    > który powinien zostać wykazany na PIT-37. Natomiast na PIT-8b zamawiający
    > wykazuje
    > to co zapłacił/pobrał w danym roku. Czyli może się okazać że za rachunek z
    > 2005
    > zapłacony w 2006 będziemy musieli wykazać przychód w 2005, natomiast
    > informację
    > dostaniemy dopiero na PIT-8b za 2006? Czy może już mi się procesor przegrzał
    > ?

    Przegrzał :)
    Profilaktycznie nie rzucę więc numerkami z ustawy, bo się zagotuje ;)

    pzdr, Gotfryd